Lőrincz Katalin, Sulyok Judit (szerk.)

Turizmusmarketing


A stratégiai tervezés turisztikai aspektusai

Más ágazatokhoz hasonlóan a turizmus is számos külső hatásnak kitett. A turizmus rendszerét alapul véve megállapíthatjuk, hogy a gazdasági, politikai, szociokulturális, technológiai stb. környezet számottevő befolyással van mind a potenciális utazók döntéseire (például az utazók gazdasági helyzete meghatározza a diszkrecionális jövedelem mennyiségét), a desztinációban tartózkodók magatartására (például milyen attrakciókat látogatnak meg a vendégek) és a turisztikai kínálatra (például milyen újítások történnek egy szállodában) egyaránt. (A turizmusmarketing környezetével a 2. fejezet foglalkozik részletesen). A turizmusban viszonylag rövid időn belül „lecsapódnak” ezek a trendek (a trendekkel az 1. fejezet foglalkozik részletesen), így például egyik évről a másikra turisták „hada” lephet meg egy addig ismeretlen – és a vendégek fogadására nem felkészült – desztinációt. A stratégiai gondolkodásmód meghonosítása azért is indokolt, mert a mainstream tendenciák (ilyen például az autentikusság iránti igény vagy az élmények előtérbe kerülése) nem egyformán jelentkeznek az eltérő sajátosságokkal rendelkező úti célokon. Sőt, sok esetben ellentétes trendek figyelhetők meg egyidejűleg (például wifi megléte vagy annak tudatos hiánya), ezért is alapvető a desztináció ismerete.

Turizmusmarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 060 1

A marketinghez mindenki ért, a turizmushoz pedig még inkább. Vagy mégsem? A válasz csak akkor derül ki, ha konkrét problémával szembesülünk, ahol a villámmegoldás helyett stratégiai gondolkodásra és tervezésre van szükség. Ez a könyv a modern trendeket követve mutatja be a turizmusmarketing sajátosságait, segítve a speciális döntési mechanizmusok megismerését. Biztos alapot ad ahhoz, hogy az üzleti célkitűzéseinknek megfelelő mennyiségű, minőségű és költségi szerkezetű vendégkört tudjunk felépíteni, és a változó igényekre hatékonyan reagáljunk. Ha mindent maximális szakmai igényességgel terveztünk és valósítottunk meg, akkor biztosak lehetünk benne, hogy az eredmény sem marad el. Kamatoztassák a megszerzett tudást a turizmusban, próbálják ki a leírtakat a gyakorlatban is!

Horváth Orsolya ügyvezető,

Hévízi Turisztikai Nonprofit Kft.

A turizmus sokszínű, változatos és összetett világa folyamatosan kihívások elé állítja azokat, akik a marketingről szóló kézikönyvek megoldásait kívánják e területen alkalmazni. Nehezen ellenőrizhető tényezők hatására kialakuló márkanevek, több szereplő által kezelt termékek, pillanatnyi körülményektől is nagyban függő vásárlói magatartás - ezeket és számtalan hasonló problémát kell kezelniük a marketingszakembereknek a turizmusban. Munkájukhoz megbízható segítséget nyújt ez a könyv: a turizmus rendszerének korszerű értelmezésével összhangban a fogyasztói élményteremtést tekinti a marketing fő feladatának, bemutatva az ehhez szükséges eszközrendszert és annak alkalmazását. A kötet szerzői - a turizmus elméleti és gyakorlati vonatkozásaiban egyaránt jártas szakemberek - számos példával és útmutatással támogatják a kötetben bemutatott gazdag ismeretanyag hasznosítását.

Dr. Jancsik András egyetemi docens,

Budapesti Gazdasági Egyetem, Turizmus Tanszék

A szerzői kollektíva lépésről lépésre vezeti végig az olvasót a klasszikus marketingtervezési folyamaton, a turizmus ágazatára, vállalkozásai sajátosságaira adaptált elemzési és eszközrendszer alkalmazási módszerek technikáin. A hagyományos megközelítés adta kereten belül a sok-sok példa, élő szituáció kínál lehetőséget a mindennapi megoldások megvitatására, átgondolására. A kötet jól bizonyítja, hogy csak a marketingorientált gyakorlat vezethet a turisztikai desztinációk és vállalkozások sikereihez.

Dr. Piskóti István egyetemi tanár,

Miskolci Egyetem, Marketing és Turizmus Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/lorincz-sulyok-turizmusmarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave