Árva László, Deli-Gray Zsuzsa (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok II.


Kérdések

  1. Milyen adatbázisokat ismer, ahol turisztikai, vendégforgalmi adatok érhetők el?
  2. Hogy került kiszámításra a rendelkezésre álló adatokból (1. táblázat) az átlagos tartózkodási idő hossza, az átlagos napi vendégszám, valamint az átlagos kihasználtság?
  3. Keressen rá a tatabányai idegenforgalmi vonzótényezőkre az interneten! Ön szerint melyek fejlesztésével lehetne a várost vonzóbbá tenni a turisták számára?
  4. Tatabánya adottságait szem előtt tartva mennyire tartja kivitelezhetőnek egy új könnyűzenei (pl. hard rock, techno vagy egyéb témájú) fesztivál megvalósítását? Keressen érveket mellette és ellene! (Használja a Google Maps és Street View alkalmazásokat!)
  5. A felvázolt térségi turisztikai együttműködések közül az egyes változatoknak mi lenne az előnye és hátránya, továbbá mely (közös) adottságokra épülhetnek? (Használja az internetet!)
  6. Találjon ki saját, egységes brandet a bemutatott térségi együttműködéseknek! (Tekintse át a térség egyes településeinek földrajzi, történelmi, kulturális sajátosságait!)
  7. Milyen előnyei fogalmazhatók meg egy térségi turisztikai együttműködésnek a vizsgált települések vonatkozásában konkrétan?
  8. Milyen önkormányzati és vállalkozói bevételek növekednek akkor, ha sikerül a vendégszámot, illetve az átlagos tartózkodási időt (éj/fő) növelni? Mondjon legalább öt példát!
  9. Dolgozza ki az esettanulmány végén említett további feladatokat (az együttműködés szervezeti keretei, a humán erőforrás kérdések, kommunikációs terv, időterv és pénzügyi terv)! Ezek miért fontosak és hogyan kapcsolódnak a térségi együttműködés megvalósításához?

Turizmusmarketing esettanulmányok II.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 151 6

Budapest turizmusáért felelős hivatalos szervezet vezetőjeként örömmel üdvözlöm, hogy a felnövekvő nemzedék, a turizmus szakos hallgatók friss marketing esettanulmányokat kapnak kézhez a neves szerzői csapat jóvoltából. Külön köszönöm, hogy másik nagy szerelmem, a kultúra és kulturális turizmus is képviselteti magát a könyvben. Magyarországon igen magas színvonalú és gazdag a turizmus mint tantárgy oktatása, ugyanakkor az elméleti tudás mellett az élő gyakorlathoz is egy lépéssel közelebb kerülnek így a diákok.

Bán Teodóra, ügyvezető

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ

A kötet második kiadása ismét sokszínű és jól feldolgozható esettanulmányokkal szolgál a felsőoktatásban turizmussal, marketinggel és általában a szolgáltatásokkal foglalkozó oktatók és hallgatók számára. A hazai és külföldi példák jól követik a turizmusban az elmúlt években bekövetkezett változásokat.

Heidrich Balázs, rektor, egyetemi tanár

Budapesti Gazdasági Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/arva-deli-gray-turizmusmarketing-esettanulmanyok-ii//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave