Árva László, Deli-Gray Zsuzsa (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok II.


Hagyományok Völgye

Van egy csodaszép, lankás dombokkal tarkított vidék Észak-Magyarországon, „ahol a csend még hallható”. Aprófalvas térség, sok hátrányos helyzetű településsel, jellemző a magas munkanélküliség, a helyi vállalkozói kedv alacsony szintje, a fiatalok elvándorlása. Ugyanakkor igen gazdag történelmi és kulturális látnivalókban, hagyományokban, műemlékekben, a szomszédságában találhatók a Világörökség részévé nyilvánított nevezetes cseppkőbarlangok. A terület Szlovákiával határos, csodálatos természeti képződmények és kulturális értékek várnak a határ túloldalán is, sőt, a világörökségi cím is közös. Egyértelműen a turizmus – és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások – lehet a legígéretesebb kitörési pont a térség újjászületésében. Felismerte ezt a rendszerváltás környékén létrejött településszövetség is, mely számos térség- és gazdaságfejlesztési, helyi foglalkoztatási programot dolgozott ki, s ezekben meghatározó szerep jutott például a turizmusnak. Kezdeményezéseik mellé állt a Megyei Idegenforgalmi Hivatal, támogatva a szakmai programjaikat, segítve a marketing munkát. A Hivatal helyet adott a megyei falusi turizmus egyesületnek is, melynek példaértékű tagja volt a Dombvidéki Szervezet. A térségben hamarosan Tourinform iroda nyílt, részeként a kiterjedt megyei hálózatnak, ezt kezdetben a településszövetség önállóan, majd pedig a meghatározó kisváros önkormányzatával közösen működtették. Megindult a fellendülés, lassan, de biztosan nőtt az ismertség.

Turizmusmarketing esettanulmányok II.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 151 6

Budapest turizmusáért felelős hivatalos szervezet vezetőjeként örömmel üdvözlöm, hogy a felnövekvő nemzedék, a turizmus szakos hallgatók friss marketing esettanulmányokat kapnak kézhez a neves szerzői csapat jóvoltából. Külön köszönöm, hogy másik nagy szerelmem, a kultúra és kulturális turizmus is képviselteti magát a könyvben. Magyarországon igen magas színvonalú és gazdag a turizmus mint tantárgy oktatása, ugyanakkor az elméleti tudás mellett az élő gyakorlathoz is egy lépéssel közelebb kerülnek így a diákok.

Bán Teodóra, ügyvezető

Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ

A kötet második kiadása ismét sokszínű és jól feldolgozható esettanulmányokkal szolgál a felsőoktatásban turizmussal, marketinggel és általában a szolgáltatásokkal foglalkozó oktatók és hallgatók számára. A hazai és külföldi példák jól követik a turizmusban az elmúlt években bekövetkezett változásokat.

Heidrich Balázs, rektor, egyetemi tanár

Budapesti Gazdasági Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/arva-deli-gray-turizmusmarketing-esettanulmanyok-ii//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave