Barát Tamás

A bizalom tolmácsai


Kiértékelés

Egyre több azoknak a szervezeteknek száma, amelyek pr akcióikat követően összegyűjtetik a megjelent újságkivágásokat. Azonban azzal, hogy összegyűjtötték, archiválták, többet nem tesznek. Pedig ezzel még volna további, elemzői – feladat. A kampányokat követően a sajtókivágatokat ajánlatos elemezni szakmai szempontok szerint. Erre példaként álljon annak a magyar nagyvállalatnak esete, amelyik privatizációját követően összegyűjtette a magánosztás legfontosabb hat havi időszaka alatt megjelent összes újságcikk, tévé, rádió híradás kivágatát, anyagát. A cég pr-főnöke azonban nem elégedett meg azzal, hogy a hat hónap alatt 738 ilyen kivágat gyűlt össze. Felkért egy erre szakosodott pr-ügynökséget, hogy elemezzék ezeket a cikkeket. Az elemzés kiterjedt arra, hogy mely médium, mely újságírója, hányszor és mit publikált a cégről. A kutatás és elemzés során kiderült, hogy publikációk döntő többsége a napilapokban jelent meg. A pr-főnök levonta a tanulságot. Bár a pr-akció a cikkek tartalmi tekintetében és számában jó hatású volt, azonban mégis hibát követett el, amikor nem fektetett kellő hangsúlyt a cég profiljához tartozó szaklapokra. Ez a következtetés csak az elemzés alapján volt levonható. Míg, ha ezt az elemzést nem végezték volna el, akkor mindenki megelégedve dőlt volna hátra székében, hiszen a pr-akció – statisztikailag – sikeres volt.

A bizalom tolmácsai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 903 0

A könyv bevezeti az olvasót a public relations szemlélet- és gondolkodásmódjába, bemutatja a pr tevékenység elméletét és gyakorlatának alapjait. Ennek elsajátítását nagyon hasznosnak tartom főként a vállalkozók számára, a szervezet hatékonyabb működtetése, főként a szervezet vezetés és fejlesztés szempontjából.

Szalai Piroska

főszerkesztő, CEO Magazin

A könyv olvasója megismerkedhet a bizalomépítés művészetével, a reputáció-menedzselés, az informálás és informálódás elvével, a kölcsönös előnyökön alapuló, tudatos kommunikációszervezés tudományával. Ez pedig elengedhetetlen minden üzletember, és nemcsak a jó szervezeti vezető, de minden munkatárs számára is.

Varga Zsolt

lapigazgató, CEO Magazin

Hivatkozás: https://mersz.hu/barat-a-bizalom-tolmacsai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave