Törőcsik Mária

Self-marketing

Személy és marketing kapcsolatok


Személymarketingre ható megatrendek

Kétségtelen, hogy a vizsgált megatrendek közül témánk szempontjából komoly hajtóerőt mutat az individualizmus, ami a mai kor emberében már a nárcisztikus jegyek szintjét is eléri (Lasch, 1996; Tari, 2013). Naisbitta tíz megfogalmazott megatrendjének egyikeként már 1990-ben kiemeli az „egyén diadala” elnevezéssel ezt a témakört (Naisbitt, 1990), mint aminek erősödő hatását várja (2.4. ábra). Egy sor jelenség mutatja, mennyire fontosnak tartjuk magunkat, egyediségünket, megismételhetetlenségünket, ki akarjuk emelni, akár csodáltatni azt (Bánki, 2016). Felértékelődött tehát az ember saját maga számára, a jó élethez egyre inkább az aktivitás, a jó kedély, sőt a boldogság keresése (Csíkszentmihályi, 1997), igénylése is hozzátartozik, így válhatott kiemelt tematikává a „boldogság-index”, jóllétszámítás és hasonló kategóriák kutatása. Ide tartozik az emberek önmaguk és a környezetük alakítási/változtatási igénye, mint jövőben erősödő érték is (www.values-visions-2030.com).

Self-marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 149 3

Törőcsik Mária könyve a marketing kiterjesztett felfogásának elvét követi, amikor az egyén és a marketing viszonyát boncolgatja. A tőle megszokott élvezetes stílusban vezeti be az olvasót a téma összes dimenziójába. Meríthetünk belőle a saját élethelyzeteink megoldásához, de segíti a könyv a sikeres vagy éppen kudarcos életutak megértését is.

Különös erénye a kötetnek, hogy témája nem csak a marketing szakemberek számára érdekes, valamint az, hogy a tartalom minden korosztályt képes megszólítani.

Veres Zoltán

egyetemi tanár

Pannon Egyetem

Azoknak ajánlom a könyvemet, akik tudni akarják, milyen szálak szövődtek mára a személyek és a marketing között, és látni akarják a kapcsolódások működését.

Egyre gyakrabban érzékeljük a személyekre irányuló profi marketingmunkát, tapasztaljuk ennek erejét. Ezért tárgyalom a személymenedzselést; az arcpiacot, ami a cserélhető teljesítményű emberek piaca; az endorszálást, a híres emberek és márkák együttműködését; az Employer és Employee marketing összefüggéseit; a paraszociális kapcsolatokat, amik egy személy és egy karakter között jönnek létre.

Azoknak is ajánlom a könyvemet, akik döntési helyzetben vannak, vagy éppen egy életszakaszuk mérlegét akarják elkészíteni, amihez segítségnek a marketing gondolati struktúráját kínálom. Azoknak, akik ön-azonosan és hosszú távon akarják értékesebbé tenni magukat.

Tudom, hogy a témafelvetésem megoszthatja az olvasókat, de örülök azoknak, akik érdeklődéssel veszik kézbe a könyvet, abban bízva, hogy inspiráló, vagy akár vitára késztető gondolatokat kapnak.

a Szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/torocsik-self-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave