Stratégiai és üzleti tervezés
Átdolgozott kiadás
Ellenőrző kérdések
- Milyen szintjei vannak a vállalatok külső környezetének?
- Melyek az iparági struktúrát meghatározó erők?
- Hogyan hatnak az iparági versengés mértékére és a nyereségességre ezek az erők?
- Mit jelent az iparági életciklus?
- Hogyan lehet leírni a versenytársak jelenlegi stratégiáit?
- Mit értünk komplementer iparágon?
- Mit értünk a stratégiai csoport fogalmán?
- Mit jelent az iparág újradefiniálása?
- Nehezen előrejelezhető eseményekre hogyan lehet forgatókönyveket lehet kidolgozni?
- Milyen erőforrás típusokat ismer, és hogyan csoportosítaná azokat?
- Mi a különbség az erőforrások és képességek definíciójában?
- Hogyan jellemezné a vállalat alapvető képességét?
- Sorolja fel az erőforrás-alapú stratégiaalkotás lépéseit!
- Milyen módszerekkel azonosítaná a vállalat erőforrásait?
- Mi a különbség az erőforrás-választó és képesség-építő stratégia típusok között?
- Milyen helyzetben javasolna belső, illetve külső fejlesztést az erőforrás-alapú stratégiaalkotás megközelítése szerint?
- Milyen hátrányai vannak az erőforrások akvizícióval történő integrációjának?
- Milyen kapcsolat van a belső környezet elemzési technikák és a SWOT-elemzés között?
- Milyen kapcsolat van a külső környezet elemzési technikák és a SWOT-elemzés között?
- Mire használható a SWOT-elemzés a vállalati stratégiaalkotás során??
Tartalomjegyzék
- STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS
- Impresszum
- Előszó
- 1. Bevezetés
- 2. A stratégiai gondolkodás fejlődése az ezredfordulóig
- 2.1. A vállalati tervezés tapasztalati előzményei az 1960-as évekig
- 2.2. A vállalati stratégia modern elméletének kezdetei (az 1960-as évektől az 1970-es évtized végéig)
- 2.3. A stratégiai menedzsment szemléletének kibontakozása (az 1980-as évektől az ezredfordulóig)
- Összefoglalás
- Ellenőrző kérdések
- Felhasznált irodalom
- 3. Stratégiai elemzés
- 4. A stratégia kialakítása
- 4.1. A misszió és a vízió kialakítása
- 4.2. Vállalati szintű stratégiák
- 4.3. Portfólió stratégiák
- 4.4. Az üzletági versenyelőny alapjai: általános versenystratégiák
- 4.5. A stratégiai szövetség
- 4.6. A stratégia, stratégiai akciók és az üzleti terv kapcsolata
- Összefoglalás
- Ellenőrző kérdések
- Felhasznált irodalom
- 4.1. A misszió és a vízió kialakítása
- 5. Az üzleti tervezés szerepe és folyamata
- 6. Remek Pék esettanulmány
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2018
ISBN: 978 963 454 153 0
A megfelelően végrehajtott stratégiai és üzleti tervezés jelentősen növeli a vállalatok jövedelmezőségét és életképességét, mégis kevesen alkalmazzák megfelelően azok szerteágazó eszköztárát. A könyv aktuális és átfogó képet ad a stratégiai és üzleti tervezés folyamatáról és gyakorlatáról. Az alapvető fogalmak és módszerek áttekintését követően, gyakorlati példákon keresztül vezeti be az Olvasót a piacgazdaságokban elterjedt módszerek és eljárások alkalmazásába, s ezáltal képessé teszi a stratégiaalkotáshoz kapcsolódó döntés-előkészítésre. A könyv ezért ideális egyetemi alap- és mesterképzésekhez, illetve MBA és vállalati kurzusokhoz. Gazdag gyakorlati példákkal illusztrált, olvasóbarát megközelítése segíti az Olvasó szakmai önképzését és vezetői eszköztárának bővítését is.
Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-hortovanyi-strategiai-es-uzleti-tervezes//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero