Balaton Károly, Hortoványi Lilla (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Átdolgozott kiadás


Ellenőrző kérdések

  1. Milyen szintjei vannak a vállalatok külső környezetének?
  2. Melyek az iparági struktúrát meghatározó erők?
  3. Hogyan hatnak az iparági versengés mértékére és a nyereségességre ezek az erők?
  4. Mit jelent az iparági életciklus?
  5. Hogyan lehet leírni a versenytársak jelenlegi stratégiáit?
  6. Mit értünk komplementer iparágon?
  7. Mit értünk a stratégiai csoport fogalmán?
  8. Mit jelent az iparág újradefiniálása?
  9. Nehezen előrejelezhető eseményekre hogyan lehet forgatókönyveket lehet kidolgozni?
  10. Milyen erőforrás típusokat ismer, és hogyan csoportosítaná azokat?
  11. Mi a különbség az erőforrások és képességek definíciójában?
  12. Hogyan jellemezné a vállalat alapvető képességét?
  13. Sorolja fel az erőforrás-alapú stratégiaalkotás lépéseit!
  14. Milyen módszerekkel azonosítaná a vállalat erőforrásait?
  15. Mi a különbség az erőforrás-választó és képesség-építő stratégia típusok között?
  16. Milyen helyzetben javasolna belső, illetve külső fejlesztést az erőforrás-alapú stratégiaalkotás megközelítése szerint?
  17. Milyen hátrányai vannak az erőforrások akvizícióval történő integrációjának?
  18. Milyen kapcsolat van a belső környezet elemzési technikák és a SWOT-elemzés között?
  19. Milyen kapcsolat van a külső környezet elemzési technikák és a SWOT-elemzés között?
  20. Mire használható a SWOT-elemzés a vállalati stratégiaalkotás során??

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 153 0

A megfelelően végrehajtott stratégiai és üzleti tervezés jelentősen növeli a vállalatok jövedelmezőségét és életképességét, mégis kevesen alkalmazzák megfelelően azok szerteágazó eszköztárát. A könyv aktuális és átfogó képet ad a stratégiai és üzleti tervezés folyamatáról és gyakorlatáról. Az alapvető fogalmak és módszerek áttekintését követően, gyakorlati példákon keresztül vezeti be az Olvasót a piacgazdaságokban elterjedt módszerek és eljárások alkalmazásába, s ezáltal képessé teszi a stratégiaalkotáshoz kapcsolódó döntés-előkészítésre. A könyv ezért ideális egyetemi alap- és mesterképzésekhez, illetve MBA és vállalati kurzusokhoz. Gazdag gyakorlati példákkal illusztrált, olvasóbarát megközelítése segíti az Olvasó szakmai önképzését és vezetői eszköztárának bővítését is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-hortovanyi-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave