Balaton Károly, Hortoványi Lilla (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Átdolgozott kiadás


Vállalati szintű stratégiák

Amennyiben egy induló vállalkozás sikeresnek bizonyul, azaz lesz kereslet terméke és szolgáltatása iránt, minden bizonnyal egy növekedési, fejlődési pályára lép. Eleinte a vállalat növekedése mennyiségi értelemben valósul meg: a vállalat eladásai, alkalmazottainak száma és rendelkezésre álló eszközei növekednek. A növekedés fenntartásához egy idő után minőségi változásra is szükség van, egyrészről a folyamatosan változó környezeti feltételek miatt, másfelől az alkalmazottak sem irányíthatóak többé csupán a személyes jelenléttel. Csak azok a szervezetek maradnak életképesek, amelyek felismerik a kihívásokat és találnak rá megfelelő alkalmazkodási formát, konfigurációt (Szabó, 2012).

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 153 0

A megfelelően végrehajtott stratégiai és üzleti tervezés jelentősen növeli a vállalatok jövedelmezőségét és életképességét, mégis kevesen alkalmazzák megfelelően azok szerteágazó eszköztárát. A könyv aktuális és átfogó képet ad a stratégiai és üzleti tervezés folyamatáról és gyakorlatáról. Az alapvető fogalmak és módszerek áttekintését követően, gyakorlati példákon keresztül vezeti be az Olvasót a piacgazdaságokban elterjedt módszerek és eljárások alkalmazásába, s ezáltal képessé teszi a stratégiaalkotáshoz kapcsolódó döntés-előkészítésre. A könyv ezért ideális egyetemi alap- és mesterképzésekhez, illetve MBA és vállalati kurzusokhoz. Gazdag gyakorlati példákkal illusztrált, olvasóbarát megközelítése segíti az Olvasó szakmai önképzését és vezetői eszköztárának bővítését is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-hortovanyi-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave