Balaton Károly, Hortoványi Lilla (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Átdolgozott kiadás


6.2.2. Belső környezet, erősségek és gyengeségek elemzése a VRIO-modell segítségével

6.1. táblázat. Belső környezet, erősségek elemzése a VRIO-modell segítségével
ERŐSSÉGEK
Értékes?
Ritka?
Másolása költséges?
Szervezetet segíti?
Szükséges erőforrás?
Csomagoló gépsor
Igen
Igen
Nem
 
Időleges előny
Gépek
Igen
Nem
 
 
Szükséges erőforrás
Mozgóbolt
Igen
Nem
 
 
Szükséges erőforrás
Kereskedelmi szakemberek
Igen
Nem
 
 
Szükséges erőforrás
Fejlesztési vezető
Igen
Nem
Nem
 
Szükséges erőforrás
Tartósítószermentes technológia
Igen
Igen
Igen
Nem
Potenciális versenyelőny
Logisztika
Igen
Nem
 
 
Szükséges erőforrás
Van lehetőség kézműves gyártásra
Igen
Nem
 
 
Szükséges erőforrás
Kisebb kiszerelésű kenyerek
Igen
Nem
 
 
Szükséges erőforrás
Forrás: esettanulmány alapján saját szerkesztés
 
6.2. táblázat. Belső környezet, gyengeségek elemzése a VRIO-modell segítségével
GYENGESÉG
Értékes?
Ritka?
Másolása költséges?
Szervezetet segíti?
Munkaerő, szakképzetlenség
Igen
 
 
X (akadályozza)
Alapterület
Igen
 
 
X (akadályozza)
Arculat hiánya
Igen
 
 
X (akadályozza)
Vezetők közötti kommunikáció hiánya
Igen
 
 
X (akadályozza)
Raktárak elhelyezkedése
Igen
 
 
X (akadályozza)
Termékfejlesztés elveszi az időt a betanítástól és folyamatfejlesztéstől
Igen
 
 
X (akadályozza)
Rendelés csúszást okoz a műszakokban
Igen
 
 
X (akadályozza)
Logisztikai problémák – Hiányos mennyiségek, lopás
Igen
 
 
X (akadályozza)
Néha a kézi jobb és hatékonyabb, mint a gépi
Igen
 
 
X (akadályozza)
Bevételek 50%-a a zsugorodó regionális szektorból jön
Igen
 
 
X (akadályozza)
Forrás: esettanulmány alapján saját szerkesztés

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 153 0

A megfelelően végrehajtott stratégiai és üzleti tervezés jelentősen növeli a vállalatok jövedelmezőségét és életképességét, mégis kevesen alkalmazzák megfelelően azok szerteágazó eszköztárát. A könyv aktuális és átfogó képet ad a stratégiai és üzleti tervezés folyamatáról és gyakorlatáról. Az alapvető fogalmak és módszerek áttekintését követően, gyakorlati példákon keresztül vezeti be az Olvasót a piacgazdaságokban elterjedt módszerek és eljárások alkalmazásába, s ezáltal képessé teszi a stratégiaalkotáshoz kapcsolódó döntés-előkészítésre. A könyv ezért ideális egyetemi alap- és mesterképzésekhez, illetve MBA és vállalati kurzusokhoz. Gazdag gyakorlati példákkal illusztrált, olvasóbarát megközelítése segíti az Olvasó szakmai önképzését és vezetői eszköztárának bővítését is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-hortovanyi-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave