Vörös József

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Átdolgozott kiadás


A teljes körű minőségirányítás (TQM)

Mint a 6.9. ábrából következik, a TQM legérdekesebb kérdése, hogy miként lehet a minőséget a tökéletességig vinni, miközben a termelés költségei csökkennek. A titok megfejtését segíti elő a 6.10. ábra, mely az úgynevezett minőségköröket foglalja össze. Mint látható, a középpontban a fogyasztó áll. A TQM filozófia egyik leglényegesebb újdonsága a többi koncepcióhoz képest a fogyasztó magatartásának figyelembevétele. A JIT és a TTR (Toyota Termelési Rendszer, melyet később külön fejezet tárgyal) elsősorban a termelési folyamat tökéletessé tételét állítja középpontba. A TQM a folyamat tökéletessé tétele mellé elhelyezi még a fogyasztót is, elsőrendű célja a fogyasztó lehető legnagyobb megelégedettségének elérése. A fogyasztói megelégedettséget elsősorban a magas érték táplálja, melynek egyik definíciója, hogy az érték az a legmagasabb ár, melyet a fogyasztó hajlandó a termékért fizetni. Így a fogyasztó annál elégedettebb, minél nagyobb az érték és az ár közötti pozitív rés. A magas folyamatminőség a termelési költségeket csökkenti, és ha a hatékonyságból eredő megtakarításból a fogyasztónak adunk, akár az ár is csökkenthető. Ez a fogyasztói megelégedettséget növeli, mely tovább fokozható a termék teljesítményének növelésével. A termékminőség és folyamatminőség együttes növelése magas fogyasztói megelégedettséget eredményez. A TQM-nek fontos üzenete tehát, hogy a folyamatminőség növelése önmagában nem elegendő, a minőséget nemcsak a vállalati belső előírások, az azoknak történő megfelelés határozza meg, hanem a vevő is. A vállalat minőségfejlesztési erőfeszítései akkor eredményesek, ha a vevő elégedett.

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 216 2

A termelési stratégia és az ellátási lánc napi működésének optimalizálása alapvetően befolyásolja a vállalat nyereségességét. Mindkettő olyan feladatot jelent, mely a régióban a legtöbb helyen gyerekcipőben jár. A könyv abban segíti a mai termelésirányításért felelős generációt, hogy versenyelőnnyel járó tudást szerezzen.

Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója

Egy termelő vagy szolgáltató rendszer sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a termékelőállítás és szolgáltatásnyújtás rendszerének ismerete. Olyan magyar nyelvű szakkönyv, amely átfogóan, a terület ismeretéhez nélkülözhetetlen kvantitatív alapokkal is tárgyalná a témakört, ez idáig nem állt az olvasók rendelkezésére. Vörös József könyve most e hiányt pótolja.

Dr. Koltai Tamás egyetemi tanár, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék

Jelen kiadás a 2010-ben megjelent mű átdolgozása.

Hivatkozás: https://mersz.hu/voros-termeles-es-szolgaltatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave