Vörös József

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Átdolgozott kiadás


A folyamatellenőrzés statisztikai módszerei

A 6. fejezet a TQM alapelveit foglalta össze. A TQM szemléletű vezetés, a „TQM-kormány” középpontjában a fogyasztó áll. A fogyasztó lehető legnagyobb elégedettségét kell elérni, melynek forrása az érték. A fogyasztói megelégedettség arányban áll a megszerzett érték és a megszerzés költsége közötti rés nagyságával, mely a termelés számára azt a feladatot szüli, hogy minél magasabb minőséget kell a lehető legalacsonyabb költséggel előállítani. A fogyasztói megelégedettség elérésének, vagyis a magas minőség és a termelési hatékonyság elérésének eszközei a folyamatos tökéletesítés és az alkalmazottak bevonása. A terméktervezés folyamata, a kapacitások létrehozása és elrendezése, a termelési és szolgáltatási folyamat tervezése, megvalósítása konkrét formában szolgálják e célt. Bármennyire tökéletesen is tervezik és valósítják meg a folyamatot, annak eredményei, a termékek, nagy valószínűséggel különbözőséget mutatnak. A problémát az okozza, hogy ha egy cselekvési folyamatot megismétlünk, a körülmények meg fognak változni, és az ismétlés eredménye szinte teljes bizonyossággal különbözik az előzőtől. A különbözőség a konzisztencia hiányát jelenti, mely jelentősen csökkentheti a termék minőségét, hiszen a vevő nem azt kapja, amit vár. A kérdés az, hogy a konzisztencia hiánya véletlen tényezők eredménye-e, vagy a folyamatba hiba csúszott, és nem azt valósítja meg, amit elvárunk tőle. Utóbbi esetben a hiba kiküszöbölésével a konzisztenciát növelni lehet, és újra az előírt paramétereknek megfelelő terméket nyerünk. A konzisztencia magasabb minőséget és ezért nagyobb fogyasztói megelégedettséget szül. A minőségfilozófiai elvek, a TQM alkalmazása mellett tehát továbbra is fontos szerepet játszik a minőség ellenőrzése, mert egyetlen folyamat sem lehet tökéletes örökké. Minden folyamattal kapcsolatban fontos feladat annak ellenőrzése, hogy valóban azt hozza-e létre, amire tervezték, a termék vagy a szolgáltatás valóban azt nyújtja-e, amit elvárnak tőle.

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 216 2

A termelési stratégia és az ellátási lánc napi működésének optimalizálása alapvetően befolyásolja a vállalat nyereségességét. Mindkettő olyan feladatot jelent, mely a régióban a legtöbb helyen gyerekcipőben jár. A könyv abban segíti a mai termelésirányításért felelős generációt, hogy versenyelőnnyel járó tudást szerezzen.

Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója

Egy termelő vagy szolgáltató rendszer sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a termékelőállítás és szolgáltatásnyújtás rendszerének ismerete. Olyan magyar nyelvű szakkönyv, amely átfogóan, a terület ismeretéhez nélkülözhetetlen kvantitatív alapokkal is tárgyalná a témakört, ez idáig nem állt az olvasók rendelkezésére. Vörös József könyve most e hiányt pótolja.

Dr. Koltai Tamás egyetemi tanár, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék

Jelen kiadás a 2010-ben megjelent mű átdolgozása.

Hivatkozás: https://mersz.hu/voros-termeles-es-szolgaltatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave