Vörös József

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Átdolgozott kiadás


A p-diagram

A p-diagram az egyik legáltalánosabban használt diagram a minőség jelzőinek értékelésére abban az esetben, amikor a minőségi mutatót inkább számolják, mintsem mérik. Példának említhetjük annak a kritériumnak az alkalmazását, amikor például a lakossági folyószámla betétek vezetésében elkövetett hibák számával jellemzik a számlavezetési munka minőségét. Egymillió műveletből, ha átlagosan mindössze három hibás, akkor a folyamat minőségét jól jellemezhetjük a p = 3 / 106 számmal. Ha egy folyamattól ezt a p minőségi szintet várjuk el, akkor mintavétellel azt ellenőrizhetjük, vajon a folyamat valóban rendelkezik-e még ezzel a tulajdonsággal.

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 216 2

A termelési stratégia és az ellátási lánc napi működésének optimalizálása alapvetően befolyásolja a vállalat nyereségességét. Mindkettő olyan feladatot jelent, mely a régióban a legtöbb helyen gyerekcipőben jár. A könyv abban segíti a mai termelésirányításért felelős generációt, hogy versenyelőnnyel járó tudást szerezzen.

Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója

Egy termelő vagy szolgáltató rendszer sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a termékelőállítás és szolgáltatásnyújtás rendszerének ismerete. Olyan magyar nyelvű szakkönyv, amely átfogóan, a terület ismeretéhez nélkülözhetetlen kvantitatív alapokkal is tárgyalná a témakört, ez idáig nem állt az olvasók rendelkezésére. Vörös József könyve most e hiányt pótolja.

Dr. Koltai Tamás egyetemi tanár, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék

Jelen kiadás a 2010-ben megjelent mű átdolgozása.

Hivatkozás: https://mersz.hu/voros-termeles-es-szolgaltatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave