Vörös József

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Átdolgozott kiadás


A termék standardizálásának foka

Szinte akármelyik iparágat vagy szolgáltatási típust vizsgálva azt láthatjuk, hogy egy termékcsoport előállítása sok piaci szereplő részvételével történik. Általában egy piaci szereplő nem termeli a termékcsoport teljes skáláját, annak csak egy szegmensét szolgálja. A személygépkocsi piac az egyedi luxusautóktól a tömegautókig terjed, az éttermek típusai pedig a szinte megszámlálhatatlan féleséget kínáló francia éttermektől, a standardizált hamburgereket előállító éttermekig terjednek. Manapság standardizált termékek közé soroljuk a legtöbb gépkocsitípust, televíziót, rádiót, ceruzát, vagy szolgáltatások esetében a már említett hamburgerüzleteket, vagy a videóra felvett előadást, a Master Card hitelkártyát. Az egyéniesített szolgáltatásra jó példa lehet egy különleges agyműtét elvégzése, egy luxusöltöny megvarrattatása, míg termékek esetében példaként említhető egy modern, különleges konyha bebútorozása vagy egy szemüveg elkészíttetése.

Termelés- és szolgáltatásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 216 2

A termelési stratégia és az ellátási lánc napi működésének optimalizálása alapvetően befolyásolja a vállalat nyereségességét. Mindkettő olyan feladatot jelent, mely a régióban a legtöbb helyen gyerekcipőben jár. A könyv abban segíti a mai termelésirányításért felelős generációt, hogy versenyelőnnyel járó tudást szerezzen.

Dr. Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója

Egy termelő vagy szolgáltató rendszer sikeres működéséhez nélkülözhetetlen a termékelőállítás és szolgáltatásnyújtás rendszerének ismerete. Olyan magyar nyelvű szakkönyv, amely átfogóan, a terület ismeretéhez nélkülözhetetlen kvantitatív alapokkal is tárgyalná a témakört, ez idáig nem állt az olvasók rendelkezésére. Vörös József könyve most e hiányt pótolja.

Dr. Koltai Tamás egyetemi tanár, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék

Jelen kiadás a 2010-ben megjelent mű átdolgozása.

Hivatkozás: https://mersz.hu/voros-termeles-es-szolgaltatasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave