Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Új üzleti modellek a turizmusban

A szolgáltatók egyre erősebb versenyében csak azok a szereplők maradhatnak életképesek, amelyek folyamatosan alkalmazkodnak az új igényekhez. Így jöhetnek létre újabb szolgáltatási opciók, amelyek alternatívát nyújthatnak egyes hagyományos turisztikai termékekre. Ha a szálláshely szolgáltatást nyújtó létesítményekre gondolunk, úgy a tradicionális szállodák, hotelek, panziók stb. mellett ma már lehetőségünk van igénybe venni az Airbnb nyújtotta lehetőségeket (www.airbnb.hu). Külföldi vagy belföldi utazásaink során, ha nem akarjuk kitenni magunkat a taxizás fáradalmainak, avagy félünk az esetleges átverések miatt, úgy már használhatjuk az Uber személyszállítási szolgáltatásait is. Közlekedésünket megkönnyítheti a telekocsizás is, amely összeköti a városok között egy irányba utazó autósokat és utasokat (itthon ilyen az OszkárTeleKocsi vagy a BlaBlaCar). Ha az étkeztetésre gondolunk, a hagyományos éttermek, gyorséttermek és vendéglők mellett már választhatunk lakáséttermet is, ahol a házigazda vagy egy profi séf gondoskodik a családias hangulatban eltöltött gasztronómiai élményről (www.welovebudapest.com).

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave