Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


Hagyományos vs. alternatív értékesítési utak a turizmusban

A szolgáltatások értékesítési lehetőségeinek kiválasztása a fogyasztó által alapvetően szituáció- és személyiségfüggő, de meghatározza az adott szolgáltatás specifikus jellege is. A komplex, magas kockázatú szolgáltatások esetében, valamint szociális igények megvitatására inkább választják a személyes csatornákat, míg a magabiztosabb vásárlók hajlamosabbak a személytelen, önkiszolgáló technológiák alkalmazására. A döntést alapvetően meghatározza azok kényelme is (például az online utasbiztosítás megkötése gyors, egyszerű, bárhonnan elvégezhető egy okostelefonról). Fontos azonban kiemelni, hogy bármilyen értékesítési utakat alkalmaz egy szolgáltató, a vevő által érzékelt szolgáltatásélményt a vállalat által előállított érték mellett a közvetítő által hozzáadott érték is befolyásolja. Így a szolgáltatónak a teljes értékesítési folyamat felügyeletét el kell látnia, a közvetítők kiválasztásakor pedig imázstényezőket is figyelembe kell vennie (egy magasan pozicionált szálloda például nem értékesít kuponos oldalakon).

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave