Kenesei Zsófia, Cserdi Zsófia Hajnalka

Szolgáltatásmarketing a turizmusban


A kommunikáció szerepe a minőségészlelésben

Ahogyan a szolgáltatásminőséggel foglalkozó fejezetből kiderült, a fogyasztók a minőséget alapvetően az észlelt és az elvárt szolgáltatás összevetése, különbsége eredményeképpen érzékelik. Így konkrétan a minőségi hibák észlelésének egyik okaként két „rés” is felelős: a kommunikációs és az észlelési rés. Az elvárt minőséget nagyban meghatározza, hogy adott szolgáltató mit kommunikál a vevői felé, ez alakítja ugyanis a vevői elvárásokat. Ezen elvárások formálása során a kommunikációhoz kapcsolódó három problémával találkozhat a szolgáltató, melyek a következők: a vállalati kommunikációban megfogalmazott ígéretek problémája, a vevők nem megfelelő képzése, valamint a rossz belső kommunikáció (Zeithaml et al., 2005).

Szolgáltatásmarketing a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 230 8

A Szolgáltatásmarketing a turizmusban segítségével az olvasó specializált ismereteket kaphat a szolgáltatások marketingsajátosságainak, alapfogalmainak és eszköztárának alkalmazhatóságáról a turisztikai szektorban. A fejezetekben felsorakoztatott számos gyakorlati példa kapcsolatot teremt az elmélet és az üzleti élet mindennapjai között, melyek egyúttal szemléletesebbé és könnyen érthetővé teszik a könyvet. Központi gondolataként jelenik meg a fogyasztó, azaz maga az utazó, valamint a számára nyújtott szolgáltatások minőségének maximalizálása. A teoretikus és gyakorlati aspektusok mellett nem marad el a legújabb turisztikai trendek bemutatása sem, melyek ismerete elengedhetetlen a téma teljes megértéséhez a mai dinamikusan változó világunkban.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kenesei-cserdi-szolgaltatasmarketing-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave