Rekettye Gábor

Értékteremtés 4.0

Termékek és szolgáltatások vevőorientált tervezése, fejlesztése és menedzselése


Az észlelési és preferenciatérképek

E térképek azért hasznos segédeszközei a marketingmenedzsernek, mert vizuálisan mutatják be azt a piaci struktúrát, amelyben a termékek versenyeznek. A térképen kijelölhetők az egyes piaci szegmensek preferenciahelyei, a meglévő termékek, termékcsaládok vagy éppen a bevezetésre tervezett termék észlelési helye, és meghatározhatók azok a stratégiai elképzelések – a termék értékének változtatása, a termékdifferenciálás, a pozicionálás vagy újrapozicionálás –, amelyek az elfoglalt pozíció változtatásával kapcsolatosak. A térképek jellemzően két – esetenként több – dimenzióban ábrázolják a piaci struktúrát. A piacon lévő termékeket a két dimenzió koordinátái által meghatározott pontok jelölik. Az észlelési térképen a versenytermékek megkülönböztető imázsa is vizsgálható: két termék hasonlósága fordított arányban van a közöttük lévő távolsággal. Ha tehát a vizsgált két márka közel helyezkedik el egymáshoz az észlelési térképen, akkor meglehetősen egyformának tűnnek fel a vevők szemében. És fordítva: ha a termékek közötti távolság nagy, akkor a fogyasztók egymástól jelentősen eltérőnek ítélik őket.

Értékteremtés 4.0

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 223 0

Minden vállalati szakember számára fontos, gyakorlatban jól hasznosítható tudást nyújt a könyv. Akit a mai modern gazdaság egy kicsit is érdekel, örömmel fogja olvasni Rekettye Gábor művét.

Madarász László, marketing- és stratégiai igazgató,

PICK SZEGED ZRT.

A Rekettye Gábor könyvében leírtak a nem üzleti szférában dolgozó szervezeteknél - így felsőoktatási intézményeknél is - kitűnően alkalmazhatók. Örömmel ajánlom ezt a hasznos olvasmányt a nonbusiness szférában dolgozó összes szakembernek!

Dr. Kuráth Gabriella, marketing osztályvezető,

Pécsi Tudományegyetem

Az Értékteremtés 4.0-ban az értékkel kapcsolatban leírt elvek és módszerek az egészségügyi szolgáltatóknak is kitűnő útmutatást nyújtanak. Minden kollégámnak javaslom a könyv elolvasását!

Dr. Kelemen Ottó, orvosigazgató,

Kelemed Plasztikai Sebészet Kft.

A negyedik ipari forradalom körülményei között az értékteremtés, a vevőélmény nyújtása, amelyet Rekettye Gábor könyve nagyon érthetően és élvezhetően ír le, minden vállalat számára kötelező, ha fenn akar maradni ebben a turbulens világban. A könyvhöz gratulálok a szerzőnek, és ajánlom minden kollégámnak!

Sárvári Andor, ügyvezető,

Falco-Sopron Bútor Kft.

Az Értékteremtés 4.0 meggyőző könyv, szerzője érthetően és élvezetesen írja le mindazt, ami ma minden vállalat legfontosabb feladata. Örömmel ajánlom a Kamara tagvállalatainál dolgozó minden menedzsernek!

Dr. Sikfői Tamás, elnök,

Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-ertekteremtes-4-0//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave