Michalkó Gábor

Turizmológia


A turizmus piacának működése

A turizmus rendszerének központi eleme, ha úgy tetszik, magva a kereslet és a kínálat egymásra találásából fakadó turisztikai tevékenységben ölt testet. Tekintettel arra, hogy az előbbiekben már részletesen bemutattuk a keresletet és a kínálatot jellemző tényezőket, ezért itt csak annyit jegyeznénk meg, hogy a kettő egymásra találása, egybefonódása (a reakció) valójában a turisztikai piac. A piac ez esetben azt a valóságos teret jelenti, amelyen a szolgáltatók és a turisták egyszerre jelennek meg. Az egyidejű megjelenésre azért van szükség, mert a látogatót éppen az teszi turistává, hogy bizonyos szolgáltatásokat vesz igénybe, a szolgáltató üzleti sikereihez, a kínálat értékesítéséhez pedig elengedhetetlen a turista jelenléte. Tehát a turisztikai piac keretében észlelhető a turizmus egyik legkonkrétabb megnyilvánulása, a turisztikai tevékenység. Abban, hogy a kereslet és a kínálat egymásra találjon, komoly szerepet játszik az úgynevezett közvetítő szektor, amely nem egy különálló, a folyón átkelő komphoz hasonlatosan működő összekötő kapocs, hanem a keresletet és a kínálatot folyamatosan átjáró, közte gélként keringő intézmény, amely az utazási irodai szektortól kiindulva a legkülönbözőbb szintű marketingkommunikáción keresztül a médiáig bezárólag segíti a turizmus eredményes működést.

Turizmológia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 717 3

A mű összefoglalja, rendszerezi, válogatja és alkotó módon megújítja azt az alapvető ismeretanyagot, amely a turizmusra vonatkozóan felhalmozódott a legutóbbi évtizedekben. E sokrétűen összetett jelenséget a szerző szilárd elméleti alapokon mutatja be, az érintett tudományterületek fogalmainak és összefüggéseinek hozzáértő alkalmazásával. A könyv újszerûen ható címe ugyancsak a tudományos igényesség messzemenő érvényesülésére utal. Ennek köszönhetően az érdeklődő olvasó magabiztosabban eligazodhat a turizmus rendszerében, elkerülheti a témakör kapcsán gyakran előforduló értelmezési csapdákat. A szövegben felsorolt példák, illetve az egyes fejezetekhez kapcsolódó esettanulmányok a gyakorlati hasznosítás terén is megbízható támpontokként szolgálnak.

Dr. Jancsik András, dékán

Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

A könyv a turizmus elméleti kérdéseinek tudományos és mégis gyakorlatias, ugyanakkor korszerű megfogalmazása. A keresleti és kínálati tényezők, a vonzerők, az infrastruktúra, a turizmus rendszerének, tervezésének, irányításának összefoglalása a helyi és országos szintű döntéshozáshoz komoly alapokat ad. Támogatja a turizmus továbbfejlesztését és egyben átfogó képet nyújt a turizmus felsőfokú oktatásához.

Dr. Niklai Ákos, Professor Honoris Causa

a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/michalko-turizmologia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave