Michalkó Gábor

Turizmológia


Az interaktív kommunikáció hatása a turisztikai magatartásra

A helyi társadalom képviselőivel való interaktív kommunikáció jelentősen befolyásolhatja a turisztikai magatartást. Azoknak a turistáknak, akik a helybeliektől mentesített üdülőterületekre érkeznek, vagy a programjuk során elvétve kerülnek kapcsolatba az odavalósiakkal, sokkal kisebb esélyük van arra, hogy az előre tervezetten túlmenő tevékenységeket is folytathassanak, a többiekhez képest gazdagabb élményanyaggal távozzanak, mint akiknek módjában áll az ott lakókkal kommunikálni. Ha sikerül szóba elegyedni a helyi lakosokkal, azok olyan, kevésbé ismert nevezetességekre is felhívhatják a turisták figyelmét, amelyek az útikönyvekből hiányoznak, olyan információkat is megoszthatnak a látogatókkal, amelyek elmélyítik a látogatás élményszerűségét, de előfordulhat, hogy személyükben alkalmi idegenvezetőkre vagy akár új barátokra tesznek szert. A párbeszéd révén nemcsak a helyi társadalom hétköznapjai, gondolkodásmódja ismerhető meg, hanem kibővülhet a turista által hasznosított tér, meghosszabbodhat a tartózkodási ideje, nem tervezett tevékenységeket is folytathat, növekedhet a költése, nem utolsósorban pedig a célterületről alkotott véleménye is árnyaltabbá válhat.

Turizmológia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 717 3

A mű összefoglalja, rendszerezi, válogatja és alkotó módon megújítja azt az alapvető ismeretanyagot, amely a turizmusra vonatkozóan felhalmozódott a legutóbbi évtizedekben. E sokrétűen összetett jelenséget a szerző szilárd elméleti alapokon mutatja be, az érintett tudományterületek fogalmainak és összefüggéseinek hozzáértő alkalmazásával. A könyv újszerûen ható címe ugyancsak a tudományos igényesség messzemenő érvényesülésére utal. Ennek köszönhetően az érdeklődő olvasó magabiztosabban eligazodhat a turizmus rendszerében, elkerülheti a témakör kapcsán gyakran előforduló értelmezési csapdákat. A szövegben felsorolt példák, illetve az egyes fejezetekhez kapcsolódó esettanulmányok a gyakorlati hasznosítás terén is megbízható támpontokként szolgálnak.

Dr. Jancsik András, dékán

Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

A könyv a turizmus elméleti kérdéseinek tudományos és mégis gyakorlatias, ugyanakkor korszerű megfogalmazása. A keresleti és kínálati tényezők, a vonzerők, az infrastruktúra, a turizmus rendszerének, tervezésének, irányításának összefoglalása a helyi és országos szintű döntéshozáshoz komoly alapokat ad. Támogatja a turizmus továbbfejlesztését és egyben átfogó képet nyújt a turizmus felsőfokú oktatásához.

Dr. Niklai Ákos, Professor Honoris Causa

a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/michalko-turizmologia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave