Deli-Gray Zsuzsa, Árva László (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok


A piacválasztás és célpiacválasztás szempontjai

Az amerikai vezetőség, látva az amerikai két parkot látogató európai turisták számát, egyértelműen biztosítottnak vélte a jövőben megépítendő európai park sikerét. A kimutatások mintegy 3 millió európai látogatóról adtak számot az elmúlt évtizedek során. Megérzésüket az is tovább erősítette, hogy a nyugat európai turisták megközelítőleg kétmilliárd dollár értékben vásároltak Disney-figurákat, ami arra utalt, hogy a park témájául választott Disney-termékek nagy népszerűségnek örvendenek a térségben. Az igazgatóság által figyelembe vett szempontok között az is szerepelt, hogy egy korábban az európai piacra terjeszkedő vállalat, a McDonald’s szép sikereket ért el a régióban. Azt azonban elmulasztották megvizsgálni, hogy ez utóbbi vállalat pont a tematikus park helyszínéül választott országban, Franciországban, a nyitás után negatív eredményeket könyvelt el, elsősorban a vállalati filozófia miatt, mely nem illeszkedett a francia kultúrához. Végül arról sem feledkeztek el, hogy Európa nagy kiderjedésű és egészében véve nagy népsűrűséggel rendelkezik, így a potenciális piac mérete nagy.

Turizmusmarketing esettanulmányok

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 718 0

Érdeklődéssel olvastam végig a Turizmus-marketing esettanulmányok című könyvet és nyugodtan állíthatom, hogy nemcsak az oktatási intézmények hallgatói számára jelent segítséget a tananyag feldolgozásához, hanem gyakorló idegenforgalmi szakemberek is haszonnal forgathatják, hiszen a szerzők olyan fontos és aktuális témákat tárgyalnak az egyes fejezetekben, melyekkel a mindennapi munkájuk során találkozhatnak a szakmában dolgozók. Különös jelentőséget ad a kötetnek, hogy az egyes témák kidolgozásakor a szerzők megtörtént eseteket vettek alapul, konkrét problémákat boncolgatnak. Jó szívvel ajánlhatom tehát a tanulmány-gyűjtemény forgatását minden turizmus iránt elkötelezett kollégának.

Molnár Gabriella elnök

Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége

Hiányt pótló mű átfogó tematikával és módszertani megközelítéssel. A turizmus, a szolgáltatásmenedzsment és a marketing kurzusok gyakorlati részének kötelező tananyaga alap- és mesterkurzusokon egyaránt, melyre a szerzők oktatási és gyakorlati tapasztalata nyújt garanciát.

Heidrich Balázs intézetvezető egyetemi docens

Budapesti Gazdasági Főiskola

Hivatkozás: https://mersz.hu/deli-gray-arva-turizmusmarketing-esettanulmanyok//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave