Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


A marketing fogalmának változása történelmi perspektívából

A történelmi megközelítés mellett szól az, hogy aki nem ismeri a múltját, az hajlamos a korábbi hibákat is újra elkövetni. Ez a bölcsesség is, mint minden ilyen, statisztikusan igaz. Ugyanis nagyon gyakran nem tanulunk a hibáinkból. Miként gyakran hiába tanulmányozzuk a múltbeli sikertörténeteket, nagyon nehéz azokat megismételni. A modern stratégiai irodalom szerint ehhez speciális képességekre is szükség van. Könyvünk azt a célt is szolgálja, hogy a végére érve az olvasó fel legyen vértezve mindazzal az ismerettel, ami ahhoz kell, hogy egy cég, egy üzletág, egy termék kapcsán a történelmi, múltbeli adatok, információk alapján sikerrel kecsegtető marketingtervet tudjon készíteni.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave