Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


A szolgáltatások sajátosságai

Felfogásunk szerint a piaci szereplők rendre termék-/szolgáltatáskombinációkat kínálnak a fogyasztók számára. A termék-/szolgáltatáskombinációban mindkét dominancia elképzelhető, tehát a kizárólag kézzelfogható termék, illetve a kizárólag megfoghatatlan szolgáltatás. Utóbbiak esetében utalnunk kell néhány olyan jellegzetességre, amely menedzselésüket eltérővé teszi a szokásos, fizikai tulajdonságokkal jellemezhető termékek marketingjének gyakorlatától. Ezek a tulajdonságok a szolgáltatások definíciójából, illetve az előzőekben bemutatott modellből következnek. Amint azt az előző részben kifejtettük a szolgáltatások nagyonsokfélék lehetnek, vannak, amelyekre egyes jellemzők erőteljesebben igazak, míg másokra kevésbé. Érdemes az adott szolgáltató ágazatban mérlegelni az egyes tulajdonságok súlyát, és az azokra adott marketingmegoldások alkalmazásának lehetőségeit.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave