Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Az észlelt minőség jelentősége

A minőség tehát nemcsak az objektív teljesítést jelenti, hanem nagyban függ az igénybe vevő észlelésétől is. Ez azt is jelenti, hogy szolgáltatások esetében nehéz objektív minőségstandardokat kialakítani (mint pl. az autó teljesítménye, hengerűrtartalma, biztonsági felszereltsége stb.), ezért olyan szubjektív, alapvetően a vevő észlelésére alapozott minőségi dimenziókkal kell számolni, amelyek sokszor nehezen számszerűsíthetőek. Mindehhez járul a szolgáltatások folyamatjellegéből következően, hogy a vevő folyamatosan jelen van az előállítás során, a végeredmény sok esetben a vevői részvétel minőségétől is függ. Másrészt, ugyanezen okból kifolyóan, nem lehet a rossz minőségű szolgáltatást a folyamat végén kiszűrni, így azonnali választ kell adni a rossz minőségű szolgáltatás javítására.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave