Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Az értékesítési út tervezése, centralizáció és decentralizáció

Miután áttekintettük az értékesítési rendszer felépítését, a vállalat által ellátandó funkciók körét, valamint az egyes szereplőket, rátérhetünk arra, hogy ezen a területen milyen típusú marketingdöntéseket kell hoznia a termékét értékesítő vállalatnak. A döntések jelentős része operatív, taktikai – az egyes részfunkciókra vonatkozó – döntés. Ezekkel nem kívánunk foglalkozni. A döntések másik csoportja stratégiai, koncepcionális döntés, amely tulajdonképpen annak megtervezésével függ össze, hogy a vállalat milyen úton, milyen formákon keresztül juttatja el termékét a felhasználóhoz. A terméket a korábbiak szerint tágan értelmezzük és beleértjük a szolgáltatásokat is.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave