Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Az értékesítési rendszer központosítása és a szolgáltatóvállalat

A vertikális marketingrendszerek, valamint az értékesítés és a beszerzés vállalaton belüli megszervezésének összekapcsolása, az ellátási lánc tervezése során vetődik fel újra és újra annak a kérdése, milyen mértékben központosítsa vagy decentralizálja a vállalat az egyes tevékenységek végzését. Leegyszerűsítve a dolgot, a nagyobb méretekben végzett tevékenység hatékonysága és a vállalati szakemberek nagyobb mértékű önállóságából fakadó piaci előnyök ütköznek meg egymással. Praktikusan a Versenyhivatal szempontjából úgy is feltehető a kérdés, hogy hány termelő, szolgáltató, nagykereskedő, kiskereskedő, ügynök és egyéb piaci szereplő léte indokolja a nagyobb hatékonyságot, társadalmi jólétet. Az értékesítési út tágabb értelmezése szerint még az azonos fázisban (pl. nagykereskedelmi pozícióban) levő vállalatok eltérő funkciókört megvalósító tevékenysége miatt is más-más értékesítési útról kell beszélni.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave