Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Helyszínválasztás

A kiskereskedők hagyományosan egyik legfontosabb és utólag legnehezebben megváltoztatható döntésének a helyszínválasztást tartják. A telephely előzetes értékelése során először egy makroelemzést végeznek a környékre (kerületre, településre, régióra stb.) vonatkozóan, amely során mérlegelik a potenciális telephelyek populációjának vásárlóerejét, a célközönség jelenlétét, a közlekedési lehetőségeket, az infrastrukturális viszonyokat, a növekedési lehetőségeket, a versenytársak jelenlétét stb. Majd a megfelelő telephelyek kiválasztása után mikroelemzéssel meghatározzák az adott helyszínek konkrét vonzerejét olyan szempontok alapján, mint a konkrét hely megközelíthetősége, vásárlóközönsége, a szomszédos üzletek jellege, kinézete, a konkrét versenytársak stb. (Agárdi, 2010). Természetesen arra vonatkozóan is döntést kell hozni, hogy önállóan nyit boltot a kereskedő, vagy egy bevásárlóközpontban bérel helyiséget.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave