Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kommunikáció és vevői információbefogadás

A marketing fejlődését leglátványosabban a reklám fejlődésében követhetjük nyomon. A marketingeszközök korábban tárgyalt csoportjai esetében a fogyasztók számára nem annyira szembeszökő a változás, mint a reklám esetében. Reklámtörténeti elemzések kimutatják, hogy már az ókorban is találkozhattunk reklámmal, de jó néhány forma (pl. rádiós hirdetés) megjelenését, illetve intenzívebbé válását a műszaki fejlődés tette lehetővé. Ahogy a Citibank példája is szemlélteti, az internet elterjedése és a fogyasztók közötti könnyű tartalommegosztás (Web 2.0.) lehetősége részben felnagyította a korábban létező jelenségeket (például a szájreklámot), de egyben új dimenziót is teremtett, a fogyasztók által előállított tartalmak vállalatok és márkák forgalmát és imázsát befolyásoló életre kelését. Ahogyan gazdagodott a rendelkezésre álló eszköztár, úgy alakultak ki önálló szakterületek a reklámon belül. Egyesek szűknek érezték a reklám fogalmát mindazon koncepciók, szellemi és praktikus gyakorlati áramlatok befogadására, amelyek az elmúlt évtizedekben megjelentek.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave