Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


A reklám formái

A reklám szerteágazó tevékenységi kört fog át, melyek között jelentős eltérések vannak. Ezen eltéréseket foglalja össze a 11.1. táblázat néhány megkülönböztető jellemző bemutatásával. A részletesebb tárgyalás előtt ki lehet emelni, hogy a közvetlen értékesítés növelése, illetve az imázsépítés mint cél a hirdetésnél együtt jelenik meg. Míg a PR hosszú távon fejti ki hatását, addig a reklám egyéb formái már rövid időtávon belül is értékesítési növekedést eredményezhetnek. További lényeges különbség figyelhető meg az elsődleges célcsoportot illetően. A PR fogja át a legszélesebb csoportot, míg az eladásösztönzés koncentrál leginkább egy szűkebb csoportra, a potenciális vásárlókra. Az információtechnológia és a Web 2.0 révén pedig megjelent egy újabb reklámforma, melyet párbeszédnek neveztünk el.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave