Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kérdések

  1. Hogyan értelmezhető az általános kommunikációs folyamat a reklám esetében?
  2. Melyek a kommunikációs folyamat elemei?
  3. Milyen formákban hat a reklám?
  4. Mi az érdekeltség szerepe a reklámhatásban?
  5. Milyen módon változnak az attitűdök a reklám hatására?
  6. Hogyan hat a leplezett marketing?
  7. Milyen dimenziók alapján különböznek a reklám egyes formái?
  8. Mi az integrált reklám lényege?
  9. Milyen formáit ismeri a hirdetésnek?
  10. Miben különbözik a bevezető és fenntartó reklám?
  11. Milyen kapcsolatban áll a hirdetési és a kreatív stratégia?
  12. Hogyan határozzuk meg a reklámkampány fogalmát?
  13. Melyek a PR legfontosabb eszközei?
  14. Melyek az eladásösztönzés legfontosabb eszközei?
  15. Milyen célcsoportokra hat az eladásösztönzés?
  16. Melyek a közvetlen marketing legfontosabb formái?
  17. Melyek a közvetlen marketing legfontosabb hatásformái?

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave