Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Reklámeszközök kiválasztása

A reklámcélok sokféle módon érhetők el. A vállalatnak döntést kell hoznia arról, hogy a reklámeszközök milyen kombinációját választja, és hogyan integrálja azokat. Az Old Spice videohirdetéseket a vállalat televíziós hirdetésekkel, eseményekkel, bolti kommunikációval kombinálta, hiszen végül is olyan fizikai termékről van szó, ahol a preferenciák gyakran a boltokban változnak meg, a vásárlók ott döntenek. Egy eredetileg dominánsan online épített márka konkrét reklámterve tehát kiegészült egy erős eladásösztönzési támogatással. A reklámeszközök kombinációja alapvetően a kampány által elérni kívánt reklámcélok és a fogyasztók médiafogyasztási szokásainak összevetéséből ered, amit természetesen befolyásolnak a költségek és a médialehetőségek (Magyarországon például nincs jelentős intézményi háttere az automatikus online hirdetéselhelyezésnek – programmatic buying). A reklámeszköz-választást segíti, ha megismerjük, milyen médiakombinációkat használ a célcsoport, amit a 12.2. példa is szemléltet

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave