Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kérdések

  1. Melyek a reklámtervezés legfontosabb lépései?
  2. Hogyan kapcsolódik a marketingstratégia és a reklámcél?
  3. Melyek a tipikus reklámcélok?
  4. Mi az EFFIE?
  5. Mikor optimális a reklámköltés?
  6. Milyen a copytervezés folyamata?
  7. Mi a kreativitás szerepe e folyamatban?
  8. Hogyan határozzuk meg a GRP mutatót?
  9. Hogyan határozzuk meg a szükséges gyakoriságot?
  10. Milyen időzítési lehetőségek adottak egy reklámkampány során?
  11. Milyen módszerek állnak rendelkezésre a copytesztelés során?
  12. Milyen szereplőit ismeri a reklámpiacnak?
  13. Mi jellemzi a televíziót reklámszempontból?
  14. Mi jellemzi a nyomtatott sajtót reklámszempontból?
  15. Milyen tényezőket kell figyelembe venni a szponzorálásnál?
  16. Milyen az internetes hirdetések szerepe?
  17. Melyek a legfontosabb etikai dilemmák a reklámozásnál?
  18. Melyek a legfontosabb reklámozási jogszabályok?

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave