Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Portfólió-elemzés

A vállalati és a marketingtervezés nagyon összetett kvalitatív és kvantitatív folyamat. A stratégiai tervezés során említett SWOT-elemzés, a belső és a külső tényezők szisztematikus számbavétele jelezte, hogy itt tulajdonképpen végtelen számú változóval, számításba veendő tényezővel van dolgunk. A tervezés kockázata éppen abban van, hogy esetleg lényegtelen dologra figyelünk, míg a lényegesek elkerülik a figyelmünket. Ezt a kockázatot csökkentheti, ha a más vállalatok gyakorlatában sikeresen alkalmazott módszereket vesszük át. A módszerek ugyan szűkítik a számításba veendő tényezőket, de olyan jelenségekre irányítják a figyelmünket, amelyek egyébként válasz nélkül maradtak volna.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave