Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Kérdések

  1. Miért képezi az árbevétel-tervezés a marketingtervezés fő vezérfonalát?
  2. Hogyan függ össze a versenyelemzés és a vállalati erőforrások tervezése?
  3. Milyen vállalati kultúra felel meg a piacorientált vállalati magatartásnak?
  4. A portfólió-elemzés BCG által kifejlesztett mátrixa milyen feltételezésre épül, és milyen célt szolgál?
  5. Hogyan kombinálható a BCG-mátrix és a termékéletgörbe elmélet?
  6. Milyen előnyei vannak annak, ha a marketingtervezési folyamatban a vállalat egésze részt vesz?
  7. Milyen fő pontjai vannak a marketingtervnek?
  8. A marketingköltségek meghatározásánál milyen elvek mentén járhatunk el?
  9. Hogyan terjesztené ki a Dorfman–Steiner-tételt az értékesítési rendszerre?
  10. A fedezetszámítás segítségével miként igazolható a marketingtevékenység beruházási jellege?

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave