Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Feladatok

  1. Képzelje magát egy patikus helyzetébe, aki azzal szembesül, hogy az általa forgalmazott 2000 cikkelemre kiterjedő gyógyszerforgalmi körből 240 recept nélkül kiváltható készítményt a kereskedelmi forgalomban is árulni fognak. Készítsen hipotetikus 7 éves marketingtervet a patika számára!
  2. Képzelje magát egy benzinkutat franchise szerződés alapján üzemeltető benzinkutas vállalkozó helyébe. Milyen szempontok mérlegelése alapján döntene arról, hogy a benzinkút melletti, 24 órán át nyitva tartó üzletben a gyógyszereket is felveszi a forgalmazandó termékek listájára?
  3. Képzelje magát egy multinacionális vagy egy hazai kiskereskedelmi lánc egyik üzletközpontjában az élelmiszerek forgalmazásáért felelős vezető helyébe. Készítsen marketingtervet, amely meggyőzi az igazgatóságot arról, hogy gyógyszert is kell forgalmazni!
  4. Válasszon ki egy táblázatot vagy ábrát a 13. fejezetből, és alkalmazza egy ismert vállalat vagy üzletág tevékenységére!
  5. Végezzen érzékenységvizsgálatot a fejezetben tárgyalt 13.7. táblázat adatai alapján a fix és a változó költségek várható hatásáról a nyereségre!

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave