Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Keresés

A fogyasztó a probléma megoldása érdekében információkat keres. Végiggondolja tapasztalatait, emlékezetét vizsgálja, sőt, „fogékonyabb lesz” releváns információk iránt, könnyebben észlel odavágó hirdetést vagy bármilyen információt. Míg az előbbi egyfajta belső keresés, az utóbbi külső információgyűjtés. Abban az esetben, ha a vállalat marketingtevékenységével „bevéste” termékét a fogyasztó emlékezetébe, nagyobb az esélye, hogy a keresés szakaszában a termékkel kapcsolatos információkat a fogyasztó előkeresse memóriájából, s ne folytasson külső keresést. Ha azonban a fogyasztó úgy találja, hogy nem rendelkezik elegendő információval a belső keresés eredményeképp, akkor kezdi el a külső keresést, azaz a környezetében fellelhető információk gyűjtését. A külső információk gyakran barátoktól, ismerősöktől származnak, s kutatási eredmények azt mutatják, hogy ezen információkat sokkal hihetőbbnek, megbízhatóbbnak tartják a fogyasztók, mint a vállalati kommunikációt.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave