Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


Bevezetés

Az a közhely, amely szerint „nem vagyunk egyformák”, a marketingben különös jelentőséggel bír. A vásárlási folyamat, illetve a fogyasztókra, vállalatokra ható tényezők sokfélesége az esetek többségében lehetetlenné teszi, hogy homogén sokaságként kezeljük vevőinket, s képesek legyünk mindenki számára megfelelő terméket előállítani. Ezért szükséges, hogy vevőinket bizonyos szempontok szerint csoportosítsuk, és válasszuk ki azt a csoportot, amely igényeit leginkább ki tudjuk elégíteni termékeinkkel. Ezenközben lényeges az is, hogy vevőinket is informáljuk erről, s az adott igény felmerülésekor az első gondolatuk a mi vállalatunk/márkánk legyen. Ezt a folyamatot írjuk le a szegmentálás, célcsoportképzés, pozicionálás stratégiai hármasával.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave