Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


A piacszegmentációval kapcsolatos követelmények

A szegmentáció hozzájuttatja a vállalatot egy jól körülhatárolt, a szegmentáció alapjául szolgáló kritériumok meghatározott együttesével leírható fogyasztói csoport (szegmentum) megnevezéséhez. A kiindulásnál alapul vett piacot ily módon tehát sikerül homogén csoportokra bontani. Mindig felvethető azonban a kérdés, hogy vajon sikerült-e a szegmentáció alaptételének megfelelni, azaz kellően homogén csoportot képezni. Egy differenciált termékkínálattal és differenciált vevői igényekkel jellemezhető piacon a marketingorientált vállalatnak azzal az elgondolással kell indulnia a piaci versenyben, hogy minden egyes személy egyedi, sajátos jellemzőkombinációval leírható fogyasztó. Az jelentené a vevőorientáció maximális megvalósulását, ha minden fogyasztót önálló szegmentumként lehetne kezelni. Az utóbbi években egyre jelentősebb elvárássá vált a fogyasztók mély ismerete, amely lehetővé teszi, hogy a vállalat partnerként kezelje minden egyes vevőjét, személyes kapcsolatot felépítve velük. A fogyasztó mély ismerete (customer intimacy) különösen az adatbázis-kezelő rendszerek elterjedésével vált elérhető közelségűvé, amelyről a következő fejezetben részletesen szólunk.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave