Bauer András, Berács József, Kenesei Zsófia

Marketing alapismeretek


A termékminőség

A magas minőség nem magától értetődő a piacon. Miközben nyilvánvaló, hogy az egyes termékek különböznek egymástól, s a fogyasztók sem várják egy olcsó terméktől, hogy a vezető márkák színvonalát elérje, mindent el kell követni, hogy a termék a fogyasztót ne veszélyeztesse, illetve a fogyasztó a terméket megfelelően használja. A veszélyes terméktulajdonságok általában jogi korlátok közé vannak szorítva. Nyilvánvalóan az egészségügyi hatóságok felügyelnek arra, hogy veszélyes termékek ne kerüljenek forgalomba. A fogyasztási cikkek közül ez elsőként az élelmiszerekre vonatkozott, de azóta kiterjedt a termékek széles körére, így a játékokra (kerülni kell pl. az éles sarkokat), tartós fogyasztási cikkekre stb. Ennek érdekében a minőség-ellenőrzés mellett a szabványosítás eszközeit is felhasználják. A szabványok – mind a fogyasztási, mind az ipari termékek esetében – részben kiterjednek a felhasználók védelmére is. Ilyen előírás például az élelmiszercímkéken megjelenő tartalom szabályozása, amely kötelezően írja elő bizonyos adatok meglétét, másokat pedig lehetővé tesz. Dörnyei (2012) megfigyelései szerint a csomagolási címkén elhelyezett és szabályozott információ mennyisége fordítottan arányos a figyelemmel.

Marketing alapismeretek

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 736 4

A marketinget gyakran mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzésének és igényeik kielégítésének fortélyát, köznapi értelemben vett „tudományát” határozzák meg. A marketing – felfogásunk szerint – olyan alkalmazott közgazdasági és vállalatgazdasági diszciplína, amelynek mind a gyakorlati, mind az elméleti jelentősége egyre nő. A vállalatoknak olyan környezetben kell hatékonyan működniük, ahol a vevők alkotó módon képesek részt venni a közös értékalkotásban, ezáltal „beleszólásuk”, véleményük súlya növekszik.

A magyar gazdaság a 21. században jelentősen integrálódik a nemzetközi piacba, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A gazdasági integráció és az információtechnológia fejlődése csökkenti a nemzeti határok szerepét, de a fogyasztók nemzeti érzelme, hazai termékek iránti vonzalma gyakran növekszik. A globális gazdasági válság és annak hazai sajátosságai jelentősen átalakították a fogyasztók értékrendjét és szokásait.

E környezetben született könyvünk második kiadása. Az új kiadásban az egyik legjelentősebb változás az internet megjelenése és hatása a marketing gyakorlatára. Az internet nemcsak marketingeszközként jelenik meg, hanem lényegesen befolyásolja az eladók és vevők közötti munkamegosztást, lehetővé téve a közös értékalkotást. Ezt követve olyan fogalmakat tárgyalunk, mint a vevői részvétel, a keresőmarketing, a közösségi média, a párbeszéd.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-kenesei-marketing-alapismeretek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave