Blahó András, Czakó Erzsébet, Poór József (szerk.)

Nemzetközi menedzsment


Virtuális szervezetek

A virtuális szervezetek létrehozása korunk egyik markáns irányzata a szervezeti struktúra alakításában. Miért nevezzük ezeket a szervezeteket virtuálisnak? Az értelmező szótár szerint a virtuális jelző a tárgyak azon tulajdonságaira vonatkozik, amelyek lehetőségként léteznek, a valóságban azonban nem. A vállalkozások esetében ez azt jelenti, hogy a virtuális vállalat a valóságban nem létezik, de a fogyasztók számára létező, egységes cégnek tűnik. A virtuális szervezet független vállalkozások kooperációja révén jön létre, amelyek közösen hozzák létre a javak és a szolgáltatások teljességét. Ennél teljesebb definíciót ad Kathrin Erben és Klaus Gersten egy 1997-ben írott cikkben: „A virtuális vállalkozás független vállalatok – beszállítók, gyártók, fejlesztők és fogyasztók – ideiglenes hálózata, amelyet információtechnológiai eszközök kötnek össze a képességek, a költségek és a piaci siker megosztása érdekében. A közös cél eléréséhez mindenki csak azzal járul hozzá, amit magkompetenciájának tart. A hálózat nem hierarchikus, vagy hierarchiája rendkívül lapos, ehelyett az értéktermelésben meglévő funkcionalitásra koncentrál. A virtuális vállalkozást külsőleg annak valamely tagja, vagy egy információ-, illetve hálózati bróker képviseli, aki összehangolja a tagok kompetenciáit. A szervezet belső működésének irányítása többféle menedzsmentelv alapján történhet, és ez valamely vezető partner, információbróker, irányító bizottság formájában vagy információtechnológiai eszközök (pl. workflow rendszerek, groupware, vezetői információs rendszer) használatában testesül meg.”

Nemzetközi menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 754 8

Ahogy azt a Joint Venture Szövetség tagsága is jól példázza, reprezentálja, manapság elengedhetetlen, hogy egy adott ország piacain a nemzetközi és a helyi vállalatok együtt, egymás mellett, egymást támogatva és egymással szövetségben működjenek. Stabil gazdaság és gazdasági növekedés nem létezhet helyi vállalkozások nélkül, ugyanakkor a határokon átívelő nemzetközi nagyvállalatok szerepe is kiemelkedő. A Joint Venture Szövetség folyamatosan dolgozik azon, hogy a Magyarországon működő vállalatok halmaza minél hatékonyabban működjön, hogy mérettől, nemzetiségtől vagy tevékenységtől függetlenül tudja érvényesíteni érdekeit, és minél aktívabban kommunikáljon egymással. Éppen ezért üdvözöl minden olyan kezdeményezést, így eme könyvet is, amely azért jött létre, hogy segítse az üzleti élet szereplőit, segítse a cégvezetőket és a munkavállalókat egyaránt, valamint irányt mutasson abban, hogyan lehet 2015-ben a leghatékonyabb eredményeket elérni.

Szendrey Silvia, ügyvezető igazgató, Joint Venture Szövetség

A Nemzetközi menedzsment méltán tart érdeklődésre számot mind a versenyszféra vállalati felsővezetőinek, mind az üzleti tanácsadóknak, mind a menedzsment tudománnyal különböző szinteken foglalkozó szakembereknek, akik szakmai igényességgel, földrajzi és időbeli áttekintéssel szeretnének tájékozódni a nemzetközi menedzsment kultúrájának és gyakorlatának alakulásáról. Különösen ajánlom a nemzetközi vállalatokban dolgozó HR vezetőknek és szakembereknek: a vállalati funkciók részletes elemzése és az értékes esettanulmányok segítségükre lehetnek a ma már tőlük elvárt business partneri szerepnek való megfeleléshez.

Dr. Szemerédi Katalin, humánerőforrás igazgató, Egis Gyógyszergyár Zrt.

Egy közepes méretű, hazai tulajdonú, magát nemzetközivé kinőni szándékozó vagy már nemzetközi piacokon működő cégnek számos kihívással kell szembenéznie. Sok - a Csaba Metálhoz hasonló - vállalat vezetői csapata haszonnal forgathat egy olyan könyvet, amely a nemzetközi menedzsment elvi és pragmatikus megoldásairól ad áttekintést. Ha egyedülálló receptet nem is találunk kihívásainkra a könyvben, a tárgyalt esetekkel együtt ötleteket, fogódzókat és muníciót kaphatunk arra, hogy nemzetközi eredményességünket tovább növelhessük. Ennek érdekében érdemel figyelmet és válhat hasznossá ez a munka vállalati vezetők körében is.

Dobrocsi Nándor, pénzügyi igazgató, Csaba Metál Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/blaho-czako-poor-nemzetkozi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave