Bernschütz Mária, Deés Szilvia, Kenéz András (szerk.)

Marketing esettanulmányok

Kihívások és megoldások a magyar piacon


A FIVOSZ tevékenysége a magyar vállalkozó fiatalokért

A magyar fiatalok tehetségében való hitét tükrözi a FIVOSZ által 2011-ben harmadik alkalommal megrendezett Országos Fiatal Vállalkozói Díj, amelyre 18 és 35 év közötti, saját vállalkozással rendelkező természetes személyek jelentkezhettek. A beérkezett pályaművek száma 30, többnyire a szolgáltató szektorból érkező pályázó volt, az átlagos életkor 27 év és a nők részvételi aránya a versenyen 37%. Ez a rendezvény kiváló közvetítője annak a gondolatnak, miszerint a fiatal vállalkozók elé fiatal, sikeres tehetségeket kell állítani. Ebben az is tükröződik, hogy a FIVOSZ komolyan gondolja küldetését. A 2011-es év nyertese a mindenki által jól ismert online szállásközvetítő cég, a Szállás.hu Kft. alapítója, Varga Zoltán lett. A cég, amely több mint 6500 bel- és külföldi szálláshelyet üzemeltető partnerrel rendelkezik, 2010-ben kezdte meg működését a szomszédos országokban. Jelenleg Szlovákiában, Ausztriában, Romániában és Lengyelországban van jelen, de terveiben további terjeszkedés is szerepel. Ötvenszázalékos tulajdonrészt szerzett az oldalban a Sanoma Media Budapest Zrt. A két ügyvezető, Varga Zoltán és Dorcsinecz József társalapító a jövőben a Sanomával közösen irányítják a céget.

Marketing esettanulmányok

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 753 1

Egy esettanulmány-kötet megjelenésének sokan örülünk. Elsősorban mi, oktatók, hiszen az egyre szélesedő profilú, többszintű marketingoktatás nem képzelhető el a gyakorlati alkalmazásra történő felkészítés nélkül, s a saját tapasztalatokat kiegészítő minden új szituáció, problémaelemzés színesíti, bővíti tudásunkat. Ezen összeállítás nemcsak a tematikussága, az esetek strukturált bemutatása, részletes feldolgozása miatt érdemel elismerést, hanem a hozzá kapcsolt online felület miatt is, amelyen a kiegészítő tartalmak, a megoldási segédletek és a felhasználó oktatók közötti tapasztalatcsere lehetősége is újszerű, hasznos kezdeményezés. Az esetek életszerű kibontása, információtartalma, a megfogalmazott problémák és tanulságok - véleményem szerint - az adott vagy hasonló területeken dolgozó gyakorló szakemberek számára is hasznos impulzusokkal szolgálhatnak.

Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Különösen elismerésre méltó, hogy nemcsak a tematikát illetően változatos a kötet, hanem a szerkesztők és a szerzők igyekezete jól láthatóan arra is irányult, hogy a tanulás különféle szintjein lévők se jöhessenek zavarba: mindenki a maga ismeretszintjén oldhasson meg marketingproblémákat. Könnyű szívvel ajánlhatom tehát ezt a könyvet minden rendű és rangú marketingtanulónak és marketingoktatónak. Az előző csoport is megtalálja a számára leginkább megfelelő szintet, az utóbbi csoport tagjai pedig valóban széles tematikából válogathatnak, így is javítva saját munkájuk színvonalát.

Fojtik János tanszékvezető

Pécsi Tudományegyetem KTK GTI Marketing tanszék

Régóta hiányzott már ez a könyv a marketingoktatásból! A szerzők nagy érdeme, hogy nemcsak aktuális, hanem kifejezetten magyarországi példákkal szolgálnak. A HVG, a MÁV-Start, az Országos Mentőszolgálat vagy éppen a Tokaj Kereskedőház és a többi eset garanciát jelent, hogy az olvasó izgalmas és inspiráló marketingkihívásokkal találkozik. Az egységes szerkezetű esettanulmányokban nem a levegőben lóg a gyakorlat, hanem összekapcsolódik a releváns elméletekkel. Igazi interaktív könyv: az esetek feldolgozásában kérdések segítenek az olvasónak, akinek gondolkodnia, számolnia és érvelnie kell - egyedül és csapatban is. Ajánlom minden marketinget tanulónak és marketinget oktatónak, valamint mindazoknak, akiknek szervezete piaci kihívásokkal küzd.

Papp-Váry Árpád intézetvezető

Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/bernschutz-dees-kenez-marketing-esettanulmanyok//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave