Bernschütz Mária, Deés Szilvia, Kenéz András (szerk.)

Marketing esettanulmányok

Kihívások és megoldások a magyar piacon


Képviselet

A szövetség potenciális célközönsége a 18–40 év közötti fiatalokból áll, akiknek nagy része felsőoktatási intézmény hallgatója, ebből kifolyólag fontos a jó partneri kapcsolat ápolása a különböző intézményekkel.16 A 2012-es évben többek között együttműködési megállapodást írtak alá a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolával, melynek értelmében a két fél a meglévő kapcsolati tőkéjét és szakmai tudását fogja felhasználni a fiatal, vállalkozás iránt érdeklődő tanulók képzésére egy előadássorozat keretein belül. A FIVOSZ-BKF Klub névre keresztelt programsorozat célja, hogy a felsőoktatási intézményben erősödjön a gyakorlati tapasztalatok szerepe, valamint hogy a már elsajátított elméleti ismereteket kiegészíthessék a hallgatók. Az együttműködés nem titkolt célja, hogy a fiatalok körében népszerűsítse a vállalkozói életmódot, ezzel támogatva a hazai kkv-szektor megerősödését. Hasonló célokból működik együtt az Edutus Főiskolával is, ahol az elmúlt évben többször is tiszteletét tette különböző rendezvények alkalmával, mint a „Sikerre ítélve” című szakmai workshopon, ahol a FIVOSZ alapküldetésének megfelelően az érdeklődő hallgatók példákat hallhattak fiatalok által létrehozott, és már – akár nemzetközi terepen is – sikeresen működő vállalkozásokról, s nem utolsósorban személyesen beszélhettek Kovács Patrik elnökkel, aki korából adódóan a fiataloknak megfelelő stílusban kommunikálva rögtön megtalálta a közös hangot a résztvevőkkel. Ezenkívül a „Verseny – Képesség – Vállalkozás” elnevezésű, fiataloknak szóló verseny aktív szereplője volt a szövetség, egyrészt az előkészületeket, másrészt a zsűrizést tekintve. Itt a főiskola hallgatói prezentálták megálmodott cégük üzleti tervét szakmai zsűri előtt. Harmadsorban pedig a CTP Üzleti Ifjúsági Program egyhetes tatabányai táborában vett részt Mágocsi Rudolf a szövetség képviseletében zsűritagként, majd folytatta ebbéli tevékenységét a határokon túl is, Erdélyben. A 2012-es Kutatók Éjszakája megmozduláson a FIVOSZ a Corvinus Egyetem berkein belül mutatkozott meg, és osztotta meg tapasztalatait előadás és kötetlen beszélgetés formájában az érdeklődőkkel.

Marketing esettanulmányok

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 753 1

Egy esettanulmány-kötet megjelenésének sokan örülünk. Elsősorban mi, oktatók, hiszen az egyre szélesedő profilú, többszintű marketingoktatás nem képzelhető el a gyakorlati alkalmazásra történő felkészítés nélkül, s a saját tapasztalatokat kiegészítő minden új szituáció, problémaelemzés színesíti, bővíti tudásunkat. Ezen összeállítás nemcsak a tematikussága, az esetek strukturált bemutatása, részletes feldolgozása miatt érdemel elismerést, hanem a hozzá kapcsolt online felület miatt is, amelyen a kiegészítő tartalmak, a megoldási segédletek és a felhasználó oktatók közötti tapasztalatcsere lehetősége is újszerű, hasznos kezdeményezés. Az esetek életszerű kibontása, információtartalma, a megfogalmazott problémák és tanulságok - véleményem szerint - az adott vagy hasonló területeken dolgozó gyakorló szakemberek számára is hasznos impulzusokkal szolgálhatnak.

Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Különösen elismerésre méltó, hogy nemcsak a tematikát illetően változatos a kötet, hanem a szerkesztők és a szerzők igyekezete jól láthatóan arra is irányult, hogy a tanulás különféle szintjein lévők se jöhessenek zavarba: mindenki a maga ismeretszintjén oldhasson meg marketingproblémákat. Könnyű szívvel ajánlhatom tehát ezt a könyvet minden rendű és rangú marketingtanulónak és marketingoktatónak. Az előző csoport is megtalálja a számára leginkább megfelelő szintet, az utóbbi csoport tagjai pedig valóban széles tematikából válogathatnak, így is javítva saját munkájuk színvonalát.

Fojtik János tanszékvezető

Pécsi Tudományegyetem KTK GTI Marketing tanszék

Régóta hiányzott már ez a könyv a marketingoktatásból! A szerzők nagy érdeme, hogy nemcsak aktuális, hanem kifejezetten magyarországi példákkal szolgálnak. A HVG, a MÁV-Start, az Országos Mentőszolgálat vagy éppen a Tokaj Kereskedőház és a többi eset garanciát jelent, hogy az olvasó izgalmas és inspiráló marketingkihívásokkal találkozik. Az egységes szerkezetű esettanulmányokban nem a levegőben lóg a gyakorlat, hanem összekapcsolódik a releváns elméletekkel. Igazi interaktív könyv: az esetek feldolgozásában kérdések segítenek az olvasónak, akinek gondolkodnia, számolnia és érvelnie kell - egyedül és csapatban is. Ajánlom minden marketinget tanulónak és marketinget oktatónak, valamint mindazoknak, akiknek szervezete piaci kihívásokkal küzd.

Papp-Váry Árpád intézetvezető

Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/bernschutz-dees-kenez-marketing-esettanulmanyok//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave