Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet

Bevezetés a marketingbe


MI TÖRTÉNIK AZ ADATOKKAL, MIUTÁN MINDENKIT MEGKÉRDEZTÜNK?

Mivel a technológia fejlődése folyamatosan kihat a marketingkutatási folyamatokra is, ezért a korábban kizárólagosan használt papíralapú-kérdőíves megkérdezések helyett egyre több ügynökség rögzíti a válaszokat számítógép (laptop vagy tablet) segítségével. Az online kérdőíveknél egyértelműen, a telefonos megkérdezések esetében pedig dominánsan a számítógépes támogatás a leginkább elterjedt gyakorlat. Ezekben az esetekben a kérdezőbiztos (vagy online önkitöltős kérdőívek esetén maga a felhasználó) a képernyőn mindössze azokat kérdéseket és utasításokat látja, amelyek éppen aktuálisan kérdezendők, így például automatikus „ugrások” építhetők be a kérdőívbe. Ez utóbbi azt jelenti, hogy ha a kérdésre adott válaszok között van olyan, amely értelmezhetetlenné teszi a következő (néhány) kérdést, akkor azt a számítógép már meg sem jeleníti, míg ugye ez a papíralapú (paper&pencil) technika esetében a kérdezőbiztos megfelelő felkészítésével oldható csak meg.

Bevezetés a marketingbe

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 759 3

Három dolgot emelek ki, ha a Bevezetés a marketingbe erényeit kell megragadnom. Elsőként azt, hogy szakít a klasszikus marketingkönyvek sémáival, és számos újszerű megközelítést mutat be. Másodszor a szerzők önmérsékletét az egyes témák kifejtésében. Harmadszor a szöveg könnyed stílusát. Ezektől lesz ez a könyv kifejezetten olvasóbarát. Azért ajánlom elolvasásra, mert azon ritka művek egyike, ami kedvet csinál egy olyan szakterülethez, amelynek művelése könnyűnek tűnik, a sikert azonban szűkösen mérik.

Dr. Veres Zoltán

sorozatszerkesztő

Pannon Egyetem, Veszprém

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-torocsik-hetesi-bevezetes-a-marketingbe//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave