Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet

Bevezetés a marketingbe


Árdifferenciálás – árdiszkrimináció

Árdifferenciáláson azt a vállalati árpolitikai döntést értjük, amely ugyanarra a termékre, annak kisebb változtatásai után, illetve ugyanazon termék eltérő feltételek mellett történő értékesítése során, különböző árakat állapít meg. Az árdifferenciálás fogalmát a szakirodalomban sokszor az „árak testre szabása” (price customization) fogalommal is jelölik. Ez a fogalom ahhoz hasonló, amit a termékpolitikában vagy a menedzsment-szakirodalomban is a termékek vagy éppen az egész marketingtevékenység testre szabásán értenek. Van a marketing-szakirodalomban olyan felfogás is, amely az árak differenciálását egyszerűen árszegmentációnak nevezi. A kvantitatív tudományok művelői az eltérő árak megállapítását „nemlineáris árazásnak” (Nonlinear Pricing) nevezik, és nagylélegzetű tanulmányokat, illetve egész könyveket szenteltek a módszertani alátámasztás kidolgozására (lásd például Robert B. Wilson könyvét [1993]).

Bevezetés a marketingbe

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 759 3

Három dolgot emelek ki, ha a Bevezetés a marketingbe erényeit kell megragadnom. Elsőként azt, hogy szakít a klasszikus marketingkönyvek sémáival, és számos újszerű megközelítést mutat be. Másodszor a szerzők önmérsékletét az egyes témák kifejtésében. Harmadszor a szöveg könnyed stílusát. Ezektől lesz ez a könyv kifejezetten olvasóbarát. Azért ajánlom elolvasásra, mert azon ritka művek egyike, ami kedvet csinál egy olyan szakterülethez, amelynek művelése könnyűnek tűnik, a sikert azonban szűkösen mérik.

Dr. Veres Zoltán

sorozatszerkesztő

Pannon Egyetem, Veszprém

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-torocsik-hetesi-bevezetes-a-marketingbe//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave