Rekettye Gábor, Törőcsik Mária, Hetesi Erzsébet

Bevezetés a marketingbe


A marketingcsatornák működtetése

A legtöbb marketingcsatorna a résztvevők egyetértő megegyezései alapján működik, azonban nem kevés esetben valamelyik résztvevő (a csatorna irányítója, channel captain) akarata uralkodik. A kívánatos célok eléréséhez a forgalmazási rendszer adott résztvevőjének rendelkeznie kell akkora erővel (hatalommal) a disztribúciós csatornában, amely lehetővé teszi a többi résztvevő viselkedésének befolyásolását, módosítását az adott forgalmazási cél elérése érdekében. A marketingcsatornában az egyes résztvevőknek az alábbi erőforrások állnak rendelkezésre a többi résztvevő viselkedésének befolyásolására: jutalmazás, büntetés, jogi (szerződéses) erőforrások, referencia, szakértelem. Bármilyen alapon is működjék egy disztribúciós rendszer, akkor hatékony, ha a résztvevők együttműködnek.

Bevezetés a marketingbe

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 759 3

Három dolgot emelek ki, ha a Bevezetés a marketingbe erényeit kell megragadnom. Elsőként azt, hogy szakít a klasszikus marketingkönyvek sémáival, és számos újszerű megközelítést mutat be. Másodszor a szerzők önmérsékletét az egyes témák kifejtésében. Harmadszor a szöveg könnyed stílusát. Ezektől lesz ez a könyv kifejezetten olvasóbarát. Azért ajánlom elolvasásra, mert azon ritka művek egyike, ami kedvet csinál egy olyan szakterülethez, amelynek művelése könnyűnek tűnik, a sikert azonban szűkösen mérik.

Dr. Veres Zoltán

sorozatszerkesztő

Pannon Egyetem, Veszprém

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-torocsik-hetesi-bevezetes-a-marketingbe//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave