Maróth Miklós

Iszlám és politikaelmélet


Az ideális állam

A racionális, azaz a morális kormányzás hozza létre a tökéletes, ideális államot. Ezt Ibn Bádzsa nem írja le részletesen, hanem megelégszik annak megállapításával, hogy berendezkedése és működése összhangban áll a józan ésszel és az emberi természettel. A konkrét város fölépítését, törvényeinek megállapítását szemmel láthatóan a mindenkori vezetők felelősségi körébe utalja. Szerzőnk Alfarabira hivatkozva azonban kijelenti, hogy a tökéletes állammal szemben négy tökéletlen formát találhatunk. Ezeket ugyan egyenként nem ismerteti, de a hivatkozásból arra kell gondolnunk, hogy ezek Alfarabi nézeteihez hasonlóan az ostoba, a bűnös, a változó és a tévelygő város lehettek.


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 120 2

Létezik-e az iszlám világának állameszméje? Mi az umma és a saría? Mi az állam célja? Miről szól a medinai alkotmány? Hogy függ össze vallás és politika a muzulmán világban? Ki a kalifa, a vezír, a sejk és az imám? Hogyan értelmezzük az arab világ társadalmi folyamatait? Miért érdekelte az Omajjád kalifákat Arisztotelész és Nagy Sándor levelezése? Ki volt Alfarabi, Ibn Sziná és Al-Mávardí? Összeegyeztethető-e az iszlám és a modern politika?

A Pont könyvek sorozat új darabja, az Iszlám és politikaelmélet érthető és logikus válaszokkal szolgál, határozott pontokat téve a kérdőjelek helyére.

Hivatkozás: https://mersz.hu/maroth-iszlam-es-politikaelmelet//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave