Lőrinc László

Életmódtörténet III.

Anyagi kultúra 1500-tól napjainkig


Az írógép

Miután véget ért az amerikai polgárháború, és megcsappant a kereslet az amerikai Remington fegyvergyár termékei iránti, új termék után kellett nézniük. A varrógépgyártás önmagában nem tűnt elégnek, ezért kapóra jött számukra, amikor Christopher Latham Sholes megjelent a cégnél egy írógép terveivel. Az 1876-os világkiállításon még nem sikerült feltűnést kelteniük, az igazi szenzáció ekkor a telefon volt. Ezért üzemeknek és híres íróknak adtak ingyen írógépeket. A reklámhadjárathoz felhasználták Mark Twain levelét is, amelyben a neves író közölte a céggel, hogy a terméket nem tudja használni, mert folyton megzavarják a gép iránt érdeklődők. A reklámhadjárat és a közzétett Twain-levél hatására az írógép igen népszerű lett: míg 1879-ben csak 140 darabot, 1891-ben már 73 ezer darabot adtak el belőle.

Életmódtörténet III.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 844 6

Hogyan változtak az ételeink az idők folyamán, és mi volt ebben a kivagyiság szerepe? Miféle hadicseleket alkalmaztak egymás ellen kórokozók és betegek évszázadokon keresztül? Hogyan változott az emberek tisztaságról alkotott fogalma? Hogyan alakult viszonyuk a falvakat hátukon úsztató mocsarakhoz vagy a vadállatokhoz? Hol és hogyan szerezték be a lőpor és a festékek alapanyagait? Hogyan világosodtak ki az esték, és ez milyen hatással járt? Miként változott a hírek terjedése a postakocsitól a táviratig és tovább? Milyen új élményeket hozott a vonat, a mozi, az autó, a repülés vagy a számítógép?

Csak néhány kérdés azok közül, amelyeknek nyomába ered az utóbbi fél évezred anyagi világát sok képpel és eredeti forrásszöveggel bemutató könyv.

Hivatkozás: https://mersz.hu/lorinc-eletmodtortenet-iii//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave