Horváth László, Lencse-Csík Orsolya, Misley Helga, Nagy Krisztina, Verderber Éva

Az AKG mint innovatív tanulási környezet

Kutatási beszámoló az Alternatív Közgazdasági Gimnázium Pedagógiai Programjának beválásvizsgálatáról


Előszó

Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) vezetése 2015-ben azzal a kéréssel fordult az ELTE Neveléstudományi Doktori Iskolájához (NDI), hogy az egyetemi műhely adjon kutatási támogatást az iskola tervezett intézményi értékeléséhez. A két intézmény vezetése között ennek nyomán elkezdődött egyeztetés ahhoz a megegyezéshez vezetett, hogy az AKG pályázatot ír ki az NDI hallgatói számára az iskola értékelését elvégző kutatói team létrehozására és az értékelés lefolytatására. Az AKG nevelőtestülete és az NDI irányító testülete megvitatta és támogatta ezt a kezdeményezést, így kiírhatták a pályázatot. Az NDI doktori hallgatóinak egy csoportja, élve a lehetőséggel, részletes kutatási koncepciót tartalmazó pályázatot adott be, melyet az AKG nevelőtestülete megvitatott és elfogadott. Ezt követően az AKG kutatási ösztöndíjszerződést köthetett a doktori hallgatókból álló csoporttal, amely – az iskola nevelőtestületével szorosan együttműködve – 2016 végére elvégezte az intenzív adatgyűjtésre épülő értékelési feladatot. Az olvasó ennek eredményét, az elkészült értékelő elemzést tartja a kezében.


Az AKG mint innovatív tanulási környezet

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 922 1

Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) megalapításától kezdve reflektív módon, szakmai önvizsgálatra és korrekcióra épülve szervezi életét. Ennek szerves részét képezi a tízévenkénti átvilágítás, melynek eredményeit az intézmény mindenki számára elérhető módon közzéteszi (AKG, 2012). Az „AKG mint innovatív tanulási környezet” című kiadvány az AKG Alapítvány által megrendelt és az önigazgató nevelőtestület által elfogadott szervezeti átvilágítás legújabb, 2016-os eredményeit foglalja össze. Teszi mindezt annak érdekében, hogy azt az iskola saját fejlődése, fejlesztése céljából felhasználhassa, másrészt azért, hogy az iskolát a külvilág számára objektív, szakmailag megalapozott módon reprezentálja.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-lencse-csik-misley-nagy-verderber-az-akg-mint-innovativ-tanulasi-kornyezet//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave