Horváth László, Lencse-Csík Orsolya, Misley Helga, Nagy Krisztina, Verderber Éva

Az AKG mint innovatív tanulási környezet

Kutatási beszámoló az Alternatív Közgazdasági Gimnázium Pedagógiai Programjának beválásvizsgálatáról


Kommunikáció és kapcsolattartás – az iskola és a szülő viszonya

Felgyorsult világunkban az iskolák és a szülők egyaránt megnövekedett társadalmi elvárásokkal és gazdasági hatásokkal néznek szembe, ráadásul folyamatos időhiánnyal küzdenek. Éppen ezért a szülők számára kifejezetten fontossá vált, hogy gyermekük iskolai életéről minél pontosabban tájékozódjanak: a szülő-iskola kapcsolat minőségi és mennyiségi eloszlása az utóbbi időben jelentősen átalakult (Graham-Clay, 2005). A kapcsolat intenzitását természetesen egyéb összetevők is befolyásolják: például az iskola típusa és szellemisége, a pedagógus személyisége, továbbá a szülő hozzáállása és nyitottsága.

Az AKG mint innovatív tanulási környezet

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 922 1

Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) megalapításától kezdve reflektív módon, szakmai önvizsgálatra és korrekcióra épülve szervezi életét. Ennek szerves részét képezi a tízévenkénti átvilágítás, melynek eredményeit az intézmény mindenki számára elérhető módon közzéteszi (AKG, 2012). Az „AKG mint innovatív tanulási környezet” című kiadvány az AKG Alapítvány által megrendelt és az önigazgató nevelőtestület által elfogadott szervezeti átvilágítás legújabb, 2016-os eredményeit foglalja össze. Teszi mindezt annak érdekében, hogy azt az iskola saját fejlődése, fejlesztése céljából felhasználhassa, másrészt azért, hogy az iskolát a külvilág számára objektív, szakmailag megalapozott módon reprezentálja.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-lencse-csik-misley-nagy-verderber-az-akg-mint-innovativ-tanulasi-kornyezet//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave