Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


A nyelvtanulási stratégiák és az énkép közötti összefüggések

A nyelvtanulási stratégiák és az énkép területei közötti összefüggések több direkt kapcsolatot is hoztak. A modell illeszkedett az adatokhoz, és megvizsgáltuk a jegy, attitűd, valamint az énkép hatását a nyelvtanulási stratégiákra (9. ábra) (5-6. évfolyam: Chi-square=110,467; df=26; p=0,000; CFI=0,985; TLI=0,956; NFI=0,981, RMSEA=0,060; 7-8. évfolyam: Chi-square=173,689; df=26; p=0,000; CFI=0,975; TLI=0,924; NFI=0,971, RMSEA=0,081; 9-10. évfolyam: Chi-square=51,759; df=26; p=0,002; CFI=0,989; TLI=0,968; NFI=0,979, RMSEA=0,049). Az osztályzat hatása a nyelvtanulási stratégiákra az attitűdön keresztül továbbra is megfigyelhető, azonban az osztályzat közvetlen hatása az énkép területeire szintén megnyilvánul. Az önhatékonyság szerepe a kompenzáló stratégia kivételével mindenütt megmutatkozik, míg az általános énkép a kompenzáló és metakognitív stratégiákra hat, valamint az idegen nyelvi attitűdöt is közvetlenül meghatározza.

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave