Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


Terminológia és definíciók

A korábban már említett fogalmi problémákat jól láthatjuk, ha áttekintjük az elmúlt bő negyven év publikációiban olvasható stratégiadefiníciókat. Szinte annyi definíció, ahány mű. Egy-egy jobban ismert definíciót átvesznek későbbi szerzők is (ilyen például Oxford 1990-es meghatározása), esetleg ötvözik a korábbiakat, kiegészítik azokat, vagy egyes elemeiket elhagyják. Itt nem csupán jelentéktelen átfogalmazásokról van szó, hiszen az, hogy mi kerül bele egy új meghatározásba, jól tükrözi azt, hogy az adott kutató a stratégiákat hogyan értelmezi, és milyen elméleti keretbe helyezi el. A definíciók sokszínűsége azonban a tanulási stratégiákra általában is jellemző, nem csupán a nyelvtanulásra vonatkoztatva jelenik meg, és egyéb kísérőfogalmak, mint az önszabályozás, tanulói autonómia, motiváció, tanulási stílus is több értelmezéssel bírnak (Gu, 2005; Gunning & Oxford, 2014; Cohen, 2007; Oxford, 2016).

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave