Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


A kiterjesztés módszerei

Miután a tanulók saját, személyes döntést hoznak, hogy számukra az elsajátított stratégiák közül melyik a leginkább nekik megfelelő, arra célszerű motiválni őket, hogy ezeket a stratégiákat más feladattípusok és tantárgyak keretében is igyekezzenek használni. Jó lehetőség erre a házi feladat, amelynek célszerű nemcsak a megoldását kérni, hanem a használt stratégiákra vonatkozóan a tanulók önreflexiójával kiegészített megjegyzéseit is. A következő lépés más tantárgyba, majd a saját kognitív megismerőfolyamataikba való beépülés és készségszintű használat. Fontos a motiválás, hogy állítsák össze saját stratégiahasználati gyűjteményüket, amely személyiségükhöz, tanulási stílusukhoz leginkább illeszkedik. A stratégiatanítás akkor éri el igazán a célját, ha sikerül eddig a fázisig eljutni, és a tanulók minél több, saját maguk stílusára formált stratégiával rendelkeznek, és képesek a saját tanulási folyamataik szabályozására használni őket.

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave